Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru transport rutier, prețul CO2 sare în 2024 în Germania la 240 de euro/t

Guvernul Federal German a adoptat pe 9 august planul economic și financiar al Fondului pentru climă și transformare (KTF), fond prin care intenționează să ofere, pentru perioada 2024-2027, 212 miliarde de euro pentru decarbonizarea industriei, renovarea clădirilor eficiente din punct de vedere energetic și extinderea energiilor regenerabile, electromobilității și infrastructurii de încărcare.

Pentru 2024 sunt planificați 57 de miliarde de euro, cu aproape 22 de miliarde de euro mai mult decât în 2023, dintre care 2,2 miliarde de euro urmează să fie utilizate pentru a subvenționa dezvoltarea infrastructurilor alternative de realimentare și încărcare pentru autoturisme și camioane, iar 624 de milioane de euro sunt alocate ca subvenții pentru achiziționarea de vehicule comerciale cu propulsie alternativă și ecologică. Asociația germană de transport și logistică DSLV consideră binevenită creșterea finanțării, dar arată că sumele nu sunt corecte pentru cerințele actuale ridicate de finanțare ale industriei logistice și, pentru accelerarea redresării în transportul rutier de mărfuri, ar putea fi suplimentate din taxa de drum, care ar putea aduce venituri anuale de șapte miliarde de euro. În plus, DSLV crede că, atâta vreme cât procedurile de aprobare pentru cererile de finanțare sunt lente, nici măcar fondurile suplimentare nu ar accelera înlocuirea flotelor de camioane.

Planul KTF ar urma să fie finanțat inclusiv din venituri proprii. Veniturile din 2024 sunt estimate la 19 miliarde de euro, din care 10,9 miliarde de euro – față de 8,6 în 2023 și 21,8 miliarde, cât se estimează că vor fi în 2027 – vor provenit din reglementarea națională privind comercializarea emisiilor de combustibili (BEHG). Așteptările în continuă creștere privind veniturile BEHG arată că guvernul german nu intenționează să protejeze sectorul logistic de aplicarea unor taxe multiple pe emisiile de CO2, ci intenționează să crească de la 30 la 40 de euro/t prețul BEHG, ceea ce ar face ca, pentru transportul rutier, prețul CO2 să sară încă din 2024 la 240 de euro/t prin taxa de drum și taxa de realimentare. Deci DSLV crede că până la sfârșitul acestui deceniu transportul rutier de mărfuri va plăti de două ori pentru inițiativele guvernului legate de protecția climei și astfel va finanța și investiții care nu au legătură cu mobilitatea.

Asociația mai spune că este nevoie de alternative eficiente la transportul rutier, pentru a se realiza lanțuri logistice fără emisii de CO2, și de aceea trebuie alocate din KTF, până în 2027, 3,25 de miliarde de euro pe an pentru transportul feroviar, în plus față de o cotă din taxa pe emisiile de CO2 care însă nu a fost decisă. Or, DSLV crede că ar fi mai bine să se finanțeze infrastructura feroviară exclusiv printr-un fond special pe o perioadă de un an decât să se utilizeze veniturile provenite din taxa de drum pe care o plătesc camioanele. Iar contribuția la acoperirea nevoilor de investiții de 45 de miliarde de euro ale Deutsche Bahn ar trebui să vină din impozite și să fie semnificativ mai mare.

Sursă foto: DB Schenker (https://www.dbschenker.com/usa/insights/news-and-stories/press-releases/db-schenker-brings-first-prototype-volta-zero-truck-on-the-road-1422766)

Articole similare

Ad