Producătorul austriac a realizat în prima jumătate din 2021 o cifră de afaceri de 210 milioane de euro, ceea ce înseamnă că s-a întors la valorile de dinainte de pandemie. Cele patru fabrici ale sale au produs anul acesta 5.348 de vehicule, deci se poate atinge obiectivul de a crește cu 10% față de 2020, de la 366 la 400 de milioane de euro, adică cel mai mare nivel atins vreodată. Comenzile sunt în prezent cu mult peste ce s-a estimat inițial, dar din cauza crizei de materie primă nu se poate crește capacitatea de producție, așa cum a explicat CEO-ul companiei, Roland Hartwig. Criza materiei prime se referă în special la oțel (care în ultimele șase luni fie a fost complet indisponibil, fie s-a scumpit cu peste 200%) și la componentele electronice.
În topul vânzărilor se află modelul Power Line pentru transport pe distanțe lungi, cu 2.950 de unități, adică 55% din totalul producției. Power Line este considerat un produs de nișă, cu avantaje importante comparativ cu semiremorcile standard, subliniind importanța pe care Schwarzmüller o acordă dezvoltării de modele personalizate și cu nivel înalt de echipare și de performanță.
Urmează vehiculele pentru construcții și lucrări la infrastructură, cu 45%, adică 2.400 de unități, ceea ce înseamnă că s-a inversat raportul din 2020, datorită revenirii transportului pe distanțe lungi. Pentru construcții cele mai populare modele sunt basculantele și cele cu podea mobilă, dar și pentru transport de containere, de la Hüffermann, care se vând acum mai bine ca niciodată în Austria, Polonia și Germania.
În prima jumătate din 2021 Germania a continuat să fie cea mai mare piață pentru Schwarzmüller, cu aproximativ 2.100 de unități, cele mai multe pentru construcții, ceea ce face ca această piață să fie mai puțin dinamică decât cea din Polonia, unde se vând numeroase semiremorci pentru transport pe distanțe lungi și unde ținta anuală de 1.000 de unități a fost deja atinsă după șase luni.
Producătorul a reușit să-și păstreze poziția în cele cinci țări unde a fost lider de piață în 2020: Austria, Cehia, Elveția, Slovacia și Ungaria.
În ciuda crizei de materie primă, toate zonele de producție ale companiei austriece au funcționat la capacitate maximă, iar stimulul guvernamental pentru investiții în semiremorci noi a încurajat vânzările. Totuși, criza de materie primă va continua până la final de an, după care se așteaptă o disponibilitate mai mare a componentelor. În plus, se pare că multe firme fac acum achiziții în avans, ceea ce ar putea duce la o scădere a vânzărilor în 2022.
Printre țintele Schwarzmüller din viitorul apropiat se numără să crească pe piețe mari din vestul și sudul Europei, unde încă nu este prezent așa cum și-ar dori și unde este suficient loc pentru un producător de nișă, cu o gamă atât de diversă. Și pentru asta își propune inclusiv să încheie parteneriate cu producători de vehicule de nișă, care în general au succes la nivel regional, dar care pentru a intra în toate țările europene au nevoie de un partener ca Schwarzmüller.