La final de 2019, Curtea Supremă din Spania a eliminat cerințele referitoare la vechimea maximă a vehiculelor pentru a avea acces pentru prima dată la profesia de transportator și la realizarea condițiilor pentru a obține statutul de transportator, ceea ce a dus la apariția a 4.300 de firme noi de profil, atât pentru transport ușor (3.700 de firme), cât și greu (600), în ciuda faptului că din cauza pandemiei volumele au scăzut foarte mult. Asta a însemnat circa 15.000 de utilitare noi (10.000 grele și 4.800 ușoare), ceea ce a afectat atât competiția de pe piață, cât și vârsta medie a utilitarelor de pe drumurile Spaniei, crescând riscul de accidente și întârziind îndeplinirea țintelor de emisii stabilite de instituțiile europene. Efectele s-au văzut mai ales la transportul ușor de mărfuri, care în prezent nu este deloc reglementat, după ce în 2013 s-au eliminat și alte cerințe referitoare la accesul la profesie.
Iar acum, când Ministerul de Transport vrea să vină cu o și mai mare dereglementare a sectorului, FENADISMER (Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania) respinge noile propuneri și solicită, dimpotrivă, stabilirea de noi cerințe de acces la profesie, care să vizeze categoria de poluare a vehiculelor, pentru a contribui și la îndeplinirea obiectivelor europene de reducere a emisiilor.
FENADISMER consideră că reglementarea sistemului de autorizații pentru transportul de mărfuri ar trebui să contribuie la obiectivul de reducere a emisiilor, nu să meargă în direcția opusă, permițând flexibilitatea necesară pentru ca firmele care își desfășoară deja activitatea în domeniu să-și poată reînnoi sau extinde flota.