Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Termenele de plată din Spania au mai scăzut ca urmare a noii legi, dar nu semnificativ

Observatorul Permanent al infracțiunilor și plăților din transportul rutier spaniol, publicat lunar de federația FENADISMER din iulie 2012 încoace, indică faptul că în februarie 2022, în ciuda reducerii termenelor de plată admise de lege comparativ cu luna anterioară, 63% dintre intermediari continuă să achite facturile de transport târziu, iar 21% dintre ei plătesc chiar după mai mult de șase luni. Deci, deși a continuat tendința de scădere a termenelor de plată din ultimele luni, media a fost tot mare, de 78 de zile, adică departe de ce stabilește legea ca fiind termenul maxim.

De aceea asociația continuă să insiste asupra necesității ca serviciile de inspecție a transporturilor, atât din cadrul ministerului, cât și din comunitățile autonome, să promoveze din oficiu un plan special de combatere a întârzierii plăților în transporturi, pe baza noului regim de sancționare aprobat în octombrie, și să controleze platformele de încărcare, operatorii logistici și intermediarii care întârzie plata, pentru a eradica abuzurile și nerespectarea legii, care continuă să aibă loc.

Reamintim că prin legea aprobată în octombrie 2021 termenul maxim de plată este stabilit la 30 de zile de la efectuarea transportului, cu posibilitate de prelungire până la 60 de zile cu acordul scris al tuturor părților. Nerespectarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de 6.000 de euro și se poate ajunge la 30.000 de euro în caz de abuzuri repetate.

Articole similare

Ad