Prin vizele temporare de muncă dedicate segmentului de transport, șoferii-patroni vor fi tentați de guvernul britanic să vină să lucreze în Anglia, rezolvând astfel o parte din criza de șoferi cu care se confruntă Marea Britanie, scrie Reuters într-o scurt articol dedicat protestului desfășurat ieri, 29 septembrie, în fața Palatului Victoria.
Operatorii de transport din toată ţara au protestat ieri împotriva impozitării diurnelor, a tarifelor RCA explozive şi a Pachetului Mobilitate. Nemulțumiți că nu au primit ceea ce au sperat, unii dintre transportatori, în special cei mici, văd Marea Britanie ca o alternativă, mai ales că acum presa internațională scrie despre o criză a șoferilor, cauzată inclusiv de Brexit.
Nicolae, un șofer-patron în vârstă de 32 de ani, este unul dintre aceștia: „Oferta britanicilor este atractivă“, a afirmat transportatorul, care deține trei camioane și care a fost, ieri, prezent la protestul din fața guvernului. Oferta la care face referire patronul român este de 5.000 de vize temporare de muncă pentru camionagii străini. „Pentru mine, impozitarea retroactivă a diurnei este egală cu falimentul, profiturile în această industrie fiind destul de mici. În Anglia câștigurile sunt mult mai bune“, a mai spus Nicolae.
La începutul acestui an, ANAF a decis să clasifice diurna şoferilor drept venituri impozitabile şi de asemenea să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele din ultimii cinci ani. Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, un şofer ar putea ajunge să plătească, în medie, 9.000 de euro sub formă de taxe retroactive. Marţi seara, PNL a prezentat un proiect de lege privind anularea plăţii retroactive a taxelor, însă măsura ar putea fi blocată în Legislativul fragmentat. Ieri după-amiază, delegația formată din liderii asociațiilor prezente (ATM Bucovina, FORT, UNTRR și Apulum) a obținut publicarea proiectului de amnistie fiscală la Camera Deputaților și promisiunea guvernului că în termen de șase săptămâni acesta ar urma să fie aprobat de Parlament.