Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Diversitatea de gen in leadership creste rezultatele companiei

Diversitatea de gen in mediul de business si, cu precadere, in cadrul echipelor de conducere a devenit un subiect din ce in ce mai mai abordat in cercetari si, totodata, un fenomen social in special in tarile occidentale.
In Romania, nu a fost niciodata cercetata in profunzime aceasta problema, simultan la nivel individual, organizational si de societate. HART Consulting (coordonator) impreuna cu partenerii sai, Adina Bigas, ASEBUSS, si EXEC-EDU, au initiat si desfasurat aceasta cercetare.
 

Studiul „Diversitatea de gen in leadership-ul romanesc“ a urmat trei piloni: stereotipuri, personalitate si practici organizationale iar rezultatele acestuia au fost prezentate in cadrul unei conferinte, pe 27 noiembrie.
Astfel, stereotipurile au fost investigate folosind un esantion de peste 800 persoane din mediul urban, cu studii medii si superioare. 55% dintre respondenti s-au aratat total impotriva afirmatiei ca femeile nu fac fata unei situatii de criza. In general perceptia asupra unui rol traditional al femeii nu mai este de actualitate, 60% dintre cei intervievati afirmand ca sunt impotriva ideii ca femeia ar trebui sa se ocupe de treburile casnice. In acelasi timp, insa, 56% din acestia cred ca pozitiile de conducere le indeparteaza de familie pe femei.
Pentru analizarea efectelor personalitatii au fost folosite informatii de la peste 400 de lideri din Romania, din circa 150 de companii. Nu s-au descoperit diferente semnificative majore intre profilul liderilor din esantion si profilul benchmark al liderului eficient stabilit prin studii la nivel international. Un astfel de studiu arata ca echipele de board unde proportia de femei si barbati este echilibrata sunt de trei ori mai performante din punct de vedere financiar!
Al treilea pilon, Practici Organizationale, s-a referit cu precadere la politicile si practicile organizati9onale din Romania la momentul actual. S-a observat ca 51% dintre companiile analizate nu organizeaza programe sau activitati privind diversitatea de gen si doar 3% organizeaza trimestrial astfel de programe.

Articole similare

Ad