Studiul realizat recent de CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) referitor la costurile de transport pe 2021 și estimările pentru 2022 arată că, din cauza frecvenței relativ scăzute a achizițiilor de vehicule (în comparație cu alte produse consumate de transportatori), statisticile referitoare la prețurilor vehiculelor integrează cu întârziere modificările bruște ale acestora. Așa s-a întâmplat și în 2021 cu utilitarele, care s-au scumpit doar cu 2,1-2,3% conform statisticilor oficiale, dar conform experților de pe piață cu mult mai mult. Pentru unii producători și unele modele, creșterea a fost și de 2% pe trimestru, adică 8-10% pe an.
Un alt factor care perturbă observarea prețurilor este decalajul dintre data comenzii și data livrării vehiculelor. În aceste condiții, CNR reține pentru calculele sale o creștere de 8% în 2021 Creșterea se în calcul prin ratele anuale de reînnoire a echipamentelor, care sunt de 17% pentru tractoare și de 9% pentru semiremorci. Asigurările s-au scumpit în 2021 cu 0,6%, iar finanțarea a continuat să fie ieftină în Franța.
Pentru 2022 se așteaptă o nouă creștere de 10% a prețurilor vehiculelor, dobânzile bancare vor rămâne neschimbate, iar asigurările se vor scumpi cu 1,5%.