Din 2015, in Germania va fi obligatorie folosirea, la constructia autostrazilor si drumurilor federale, a vehiculelor cu temperatura controlata. Mai exact, in cazul fiecarui proiect de peste 18.000 m2 (echivalent cu circa 3 km de drum), se impune, pentru transportul asfaltului, utilizarea de suprastructuri izolate termic. Iar din 2019 regula se va aplica in cazul tuturor tipurilor de constructie care necesita asfalt.
Asta pentru ca asfaltul sa fie mai bine protejat impotriva pierderilor de caldura si sa fie livrat la o temperatura mai mare decat cu vehicule conventionale, pentru a permite realizarea de constructii mai robuste si mai durabile.
Fliegl a anuntat la inceputul anului ca a luat masuri din timp si a dezvoltat o noua gama de basculante, Asphaltprofi Thermo, de 28 m3, bine izolate datorita unui strat cu proprietati termice care acopera bena si opreste pierderea de caldura, dar si datorita materialului izolant Fliegl-Isotherm, dezvoltat in-house, care este si foarte usor si care, dupa un tratament special, se aplica in exteriorul benei, acoperind-o complet. Spre deosebire de alte sisteme, care folosesc vata minerala, solutia Fliegl se dovedeste foarte buna si in conditii de umiditate. In plus, noua suprastructura creste si gradul de compactare a asfaltului.
In 2014, conform estimarilor reprezentantilor Flieg, numai in Bavaria sunt 30-40 de proiecte in care s-ar putea folosi basculante thermo, iar de la anul numarul lor va creste rapid.