În 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform, DRPCIV, 6.319 autovehicule comerciale cu masa totală maxim autorizată mai mare de 16 t, față de 4.679 în 2020. Dar, pentru că 2020 a fost un an atât de atipic încât nu poate fi considerat un bun reper, precizăm că în 2019 au fost 6.687 de unități, deci cu 33%, respectiv cu 9,5% mai multe decât în 2020 și 2021.
Din cele 6.319 autovehicule de peste 16 t (în 2020 au fost 4.324, iar în 2019, 6.735), 6.042 sunt autotractoare, față de 4.324 în 2020 și 6.735 în 2019. La această categorie lider de piață este Mercedes-Benz, cu 1.394 de unități (1.008 în 2020 și 1.662 în 2019), urmat de Volvo, cu 927/784/1.112 și MAN, cu 887/800/1.132. La foarte mică distanță este DAF, cu 885 (478 în 2020 și 1.020 în 2019), după care decalajul crește până la Ford (609/402/405), Scania (510/269/649), IVECO (417/304/501), Renault Trucks (311/254/214), ATP Trucks (99/20/10) și Astra, Kamaz și Tatra (câte 1).
Dintre cele 282 de autoșasiuri noi de peste 16 t (în 2020 au fost 355, iar în 2019, 246), 114 sunt Ford (138 în 2020 și 131 în 2019), 48 sunt MAN (85 în 2020 și 35 în 2019), 32 Mercedes-Benz (25 în 2020 și 7 în 2019), 22 sunt IVECO (24 în 2020 și 31 în 2019), 16/7/6 sunt DAF, 14/25/3 sunt Scania 12/20/3 sunt Liebherr, 9 sunt Renault Trucks, 6 sunt Faun Expotec, 4 sunt Volvo, 2 sunt Schwing și câte 1, Demag, Roman și Sisu.