Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (C.N.S.C.), institutie administrativ-jurisdictionala competenta a solutiona contestatiile formulate de operatorii economici in cadrul procedurilor de atribuire a contractului de achizitie publica a inregistrat anul trecut un numar de 5.739 de contestatii formulate de operatorii economici (n.n. – de la infiintarea sa in septembrie 2006 si pana la 31.12.2013, la CNSC au fost inregistrate 47.280 de contestatii).
Din totalul contestatiilor formulate anul trecut la C.N.S.C., 2.333 (40,65%) au vizat documentatia de atribuire, in vreme ce 3.406 (59,35%) au fost indreptate impotriva rezultatului procedurii.
Totodata, din cele 5.739 de contestatii cu care a fost investit anul trecut C.N.S.C., 2.207 (38,46%) au vizat proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica finantate din fonduri europene, in timp ce 3.532 (61,54%) au fost formulate in cadrul unor proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica finantate din fonduri publice interne.
In ceea ce priveste contestatiile formulate in 2013 in cadrul procedurilor de atribuire, acestea pot fi clasificate in functie de obiectul contractului de achizitie publica, astfel: 2.542 (44,29%) contestatii vizand proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica avand ca obiect executia de lucrari; 1.490 (25,96%) contestatii vizand proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica avand ca obiect furnizarea de produse; 1.707 (29,74%) contestatii vizand proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica avand ca obiect prestarea de servicii.
Urmare a formularii celor 5.739 de contestatii, CNSC a emis in anul 2013 un numar de 5.730 decizii. (n.n. – de la infiintarea sa, in septembrie 2006, si pana la 31.12.2013, CNSC a emis un numar de 42.166 decizii).
Din totalul deciziilor emise anul trecut, in cazul a 2.000 (34,90%) decizii s-a dispus admiterea contestatiilor, iar in cazul a 3.730 (65,10%) decizii s-a dispus respingerea acestora.
Din cele 2.000 de decizii admise, in cazul a 1.876 decizii s-a dispus remedierea procedurilor de atribuire – astfel incat aceasta sa poata continua cu respectarea prevederilor legale, in vreme ce in cazul a 124 decizii (n.n. – dintre acestea un numar de 37 din aceste proceduri de atribuire fiind finantate din fonduri europene) s-a dispus anularea procedurii de atribuire, remedierea fiind imposibil de efectuat fara incalcarea prevederilor legale in vigoare.