CNG Fuels, principalul furnizor britanic de biometan regenerabil pentru vehiculele grele de marfă, a anunțat deschiderea celei mai mari stații de realimentare cu biometan cu acces public din lume în Avonmouth, lângă Bristol. Stația va răspunde cererii tot mai mari a marilor mărci de a reduce emisiile generate de transportul rutier de mărfuri și de a economisi bani, sprijinind totodată decarbonizarea sectorului transportului rutier de mărfuri.
Situată în inima orașului Avonmouth, în apropiere de intersecția M4/M5, chiar în afara Bristolului, stația poate realimenta 80 de vehicule grele de marfă pe oră de la 14 distribuitoare de mare viteză, ceea ce o face cea mai mare stație de realimentare cu biometan cu acces public din lume. Atunci când va fi utilizată la capacitate maximă, stația va reduce 70.000 de tone de emisii de gaze cu efect de seră pe an, prin scoaterea de pe șosele a vehiculelor grele de mare tonaj pe motorină. Stația face parte din rețeaua națională de 8 stații de alimentare cu biometan regenerabil a CNG Fuels, care acoperă întreaga țară, permițând livrări cu emisii reduse de carbon de la Inverness până în Cornwall. Compania își propune să construiască 12 stații suplimentare în fiecare an pentru a face față cererii în creștere.
Noua stație este situată aproape de clienții existenți, cum ar fi Royal Mail, Warburtons și Amazon, ajutând astfel marile mărci de uz casnic să reducă emisiile de transport și să se alinieze la obiectivele net zero ale Regatului Unit. Supermarketul Lidl este cel mai recent brand care și-a convertit flotele la biometan regenerabil, iar Jason Wild, consultant în domeniul distribuției și al reciclării la Lidl, a comentat: “Ne-am angajat să ne reducem impactul asupra mediului în toate operațiunile noastre, iar trecerea flotelor noastre la biometan regenerabil în locul motorinei este un pas crucial. Noua stație a CNG Fuels din Avonmouth este o locație cheie care ne permite să facem livrări cu emisii reduse de carbon în sud-vestul țării.”
John Dinham, proprietarul John Dinham Transport, a adăugat: “Funcționarea flotelor noastre pe biometan 100% regenerabil este o situație avantajoasă pentru afacerea noastră și pentru clienții noștri. A fost un argument de vânzare important pentru noi, în special în rândul clienților noștri corporativi mai mari, care s-au angajat să își reducă amprenta de carbon. Ne-am angajat să reducem semnificativ emisiile generate de flotele noastre, iar biometanul regenerabil este soluția perfectă pentru a ne permite să facem acest lucru acum. Avem mai multe camioane pe biometan comandate, iar noul amplasament din Avonmouth pune la dispoziția noastră cea mai mare stație de alimentare cu biometan din lume, ceea ce face mai ușoară ca niciodată alimentarea flotei noastre cu bioGNC. În calitate de furnizor de combustibil, serviciile oferite de CNG Fuels sunt de neegalat, ne-au făcut să ne simțim foarte confortabil în ceea ce privește investiția în tehnologia bio-CNG”.”
100% din combustibilul furnizat de CNG Fuels este biometan regenerabil și sustenabil, provenit din deșeuri alimentare și aprobat în cadrul schemei de obligație privind combustibilul regenerabil pentru transport (RTFO) a Departamentului pentru Transporturi. Biometanul regenerabil este cea mai puțin poluantă și mai rentabilă alternativă la motorină pentru vehiculele grele de marfă, reducând emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 90% și costurile vehiculelor pe toată durata de viață cu 30%-40%.
“Mărcile din întreaga țară se află sub o presiune tot mai mare pentru a reduce emisiile din flote, iar biometanul regenerabil este singura soluție viabilă din punct de vedere comercial de pe piață în prezent. Continuăm să observăm creșteri mari ale cererii și, odată cu vestea recentă a interzicerii în 2040 a noilor vehicule grele diesel, ne așteptăm ca ritmul cererii să continue. Ne extindem rapid rețeaua noastră națională de stații de alimentare cu carburanți, asigurându-ne că locațiile sunt amplasate strategic pe rutele majore de camioane pentru a le face cât mai accesibile posibil. Noul amplasament din Avonmouth se află într-o locație cheie pentru mulți dintre clienții noștri, permițându-le să își extindă aria de acoperire a livrărilor cu emisii reduse de carbon în sud-vestul și Țara Galilor. Pe lângă rețeaua noastră în expansiune, ne pregătim și pentru un viitor cu mai mulți carburanți, pentru a ne asigura că, atunci când vor apărea noi tehnologii, infrastructura va fi deja pregătită pentru a răspunde cererii”, a concluzionat Philip Fjeld, directorul general al CNG Fuels.
Această stație se alătură celor opt stații de alimentare existente, deja operate de CNG Fuels, cea mai mare parte a țării aflându-se deja la o distanță de 300 de mile de o stație de alimentare CNG Fuels. Până în 2023, compania va avea în funcțiune 20 de stații mari cu acces public pentru a răspunde creșterii exponențiale a cererii. Anul trecut, compania a anunțat planurile de a găzdui teste de alimentare cu hidrogen în întreaga sa rețea în expansiune din Marea Britanie, pentru a se asigura că stațiile sunt deja pregătite să susțină un viitor cu mai mulți combustibili, pe măsură ce diferite tehnologii se dezvoltă și devin viabile din punct de vedere comercial. Primele trasee cu hidrogen urmează să înceapă anul acesta, iar până în 2025, CNG Fuels intenționează să aloce 100 de acri din terenul său pentru alimentarea cu hidrogen cu acces public.