CNR (Comitetul Rutier Francez) a postat recent o imagine de ansamblu a impozitării motorinei comerciale în Europa și detaliază schemele de rambursare parțială a accizelor în vigoare în fiecare țară, aplicabile companiilor de transport rutier de mărfuri. Începând cu 28 februarie 2022, 9 din cele 27 de țări europene sunt în măsură să aplice o diferență de impozitare între motorina utilizată în scopuri comerciale și motorina utilizată în scopuri private.
Puncte de interes în această prezentare generală din 28 februarie 2022:
- Franța rămâne a doua țară din UE cu cele mai mari accize aplicate la motorina pentru “uz privat”, imediat după Italia.
- În pofida rambursării parțiale a TICPE, Franța rămâne una dintre țările cu cele mai mari accize la motorina pentru utilizare comercială.
- În ultimul buletin petrolier publicat de Comisia Europeană, șapte țări au accizele la motorina pentru uz comercial la nivelul minim european (33 euro/hl), sau chiar mai mici, din cauza unei parități fluctuante, cum este cazul Ungariei și Poloniei.
| ȚĂRI | Accize pe motorină pentru „utilizare comercială” (în €/hl) | Clasament |
| Irlanda | 55,55 | 1 |
| Țările de Jos | 51,97 | 2 |
| Finlanda | 51,05 | 3 |
| Malta | 47,24 | 4 |
| Germania | 47,04 | 5 |
| Slovenia | 46,39 | 6 |
| Franța | 45,19 | 7 |
| Danemarca | 43,61 | 8 |
| Suedia | 42,79 | 9 |
| Letonia | 42,43 | 10 |
| Grecia | 42,26 | 11 |
| Republica Cehă | 41,78 | 12 |
| Cipru | 41,07 | 13 |
| Austria | 40,51 | 14 |
| Luxemburg | 40,44 | 15 |
| Italia | 40,32 | 16 |
| Slovacia | 39,77 | 17 |
| Belgia | 37,32 | 18 |
| Estonia | 37,20 | 19 |
| Lituania | 37,20 | 20 |
| România | 33,83 | 21 |
| Portugalia | 33,08 | 22 |
| Bulgaria | 33,03 | 23 |
| Croația | 33 | 24 |
| Spania | 33 | 25 |
| Polonia | 31,58 | 26 |
| Ungaria | 30,09 | 27 |
| Amplitudine | 24,56 | |
| Media | 40,76 |









