Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rețeaua de alimentare din Olanda, un mare impediment în calea camioanelor electrice

Asociația olandeză de transport și logistică TLN avertizează din nou că rețeaua electrică din această țară, din cauza capacității limitate a infrastructurii de încărcare, va bloca trecerea la camioane cu baterii.

În 2030, cererea anuală de energie planificată pentru toate vehiculele electrice de marfă va fi egală cu aproape aceea a unui milion de gospodării, iar în 2050, cu aceea a circa 4,5 milioane de gospodării. Pentru a elimina blocajul, Asociațiile RAI și TLN solicită o „garanție de putere“, adică vor ca guvernul să fie dedicat pe deplin extinderii și dezvoltării rețelei de încărcare pentru utilitarele ușoare și grele pe baterii.

Reamintim că până în 2050 transportul rutier din Europa trebuie să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, conform Acordului Climatic, și pentru atingerea acestui obiectiv s-a convenit ca în marile orașe, din 2030, să nu se mai facă transport decât cu vehicule comerciale ușoare sau grele cu emisii zero. De aceea Ministerul Infrastructurii și Managementului Apei din Olanda are ambiția ca măcar 30% dintre toate camioanele noi să nu aibă emisii până în 2030, iar până în 2040 procentul să ajungă la 100%.

La final de 2021 însă, întreaga flotă olandeză număra doar 214 camioane electrice, dintr-un total de peste 157.000, deci pentru a atinge obiectivul pe 2030 numărul de camioane noi înmatriculate trebuie să crească la 4.000-5.000 pe an în următorii opt ani, un scop departe de a fi realizat, câtă vreme anul trecut s-au înmatriculat doar 67.

Transportatorii se feresc, din mai multe motive, să investească în autovehicule electrice. În primul rând, deocamdată nu există un model realist de calcul al costurilor și rentabilitatea acestora nu este mare. Un camion electric costă de trei ori mai mult decât unul diesel și are o autonomie mult mai mică, deci trebuie să alimenteze mult mai des. Dar se așteaptă ca în următorii ani prețul să scadă și autonomia să crească, deci folosirea lor să înceapă să fie mai avantajoasă. În plus, este clar că rețeaua de alimentare este factorul care împiedică cel mai mult creșterea flotei de vehicule electrice, iar nesiguranța că ele vor putea fi folosite optim crește pe măsură ce numărul lor este tot mai mare.

Articole similare

Ad