Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se cauta solutii pentru asigurarea conectivitatii localitatilor Romaniei

Universitatea Politehnica Bucuresti, Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, Asociatia Industriei Feroviare din Romania si Club Feroviar au organizat o prima runda de dezbateri pe marginea implementarii Memorandumului Guvernamental privind eficientizarea sistemului feroviar din Romania.
Aici s-a discutat de soarta liniilor de pe reteaua secundara (aproximativ 40% din reteaua feroviara a Romaniei) si impactul asupra dezvoltarii economice si sociale a tarii dar si asupra mediului de afaceri feroviar.
 

In ciuda subfinantarii lucrarilor de intretinere, infrastructura feroviara este capabila, dupa 25 de ani de neglijenta financiara, sa asigure in continuare cadrul pentru un transport de mare capacitate, eficient si sigur, chiar daca au fost necesare impunerea unor restrictii de viteza, cu impact masiv asupra calitatii si atractivitatii serviciilor de transport. Datele statistice recente marcheaza calmarea declinului si chiar o crestere pe unele segmente, atat ale retelei primare, cat si ale celei secundare.
Atat mediul academic, cat si cel de afaceri feroviar au ajuns la concluzia ca viitorul celor 4.000 de km de retea feroviara trebuie evaluat cel putin din perspectiva impactului asupra dezvoltarii teritoriale si al sigurantei. Practica si studiile stiintifice demonstreaza faptul ca sistemul feroviar asigura cea mai buna utilizare a terenului, asigurand capacitatea de transport la o treime din suprafata de teren necesar transportului rutier. Astfel, impactul asupra bugetului public privind costurile cu exproprierile este redus, dar permite si utilizarea terenurilor in alte scopuri productive aducand valoare adaugata regiunii.
Nicio autoritate publica locala din Uniunea Europeana nu este implicata in administrarea infrastructurii feroviare, care solicita un aparat birocratic numeros si de inalta calificare, care lipseste in prezent, ci doar in activitatea de contractare a serviciilor publice de transport de calatori. Spre comparatie, a fost reamintit si faptul ca in sectorul rutier exista practica transferului temporar a unor sectoare de drum din administrarea autoritatii locale la cea centrala pentru a fi modernizate sau reconstruite, din cauza lipsei de fonduri locale si a competentei.

Articole similare

Ad