Conferința de transport pe care revista Tranzit o organizează la Suceava, în data de 26 mai, prilejuiește și un panel de discuții dedicat transportului intermodal din România în contextul traficului de marfă pe zona de nord și nord-est a țării, respectiv pentru fluxurile de marfă dedicate Ucrainei. Oportunitățile de business aduse de situația din Ucraina vor completa discuțiile practice legate de aplicarea Pachetului Mobilitate – regulile de detașare și cele de întoarcere a camionului.
Operatorii portuari și cei logistici fac eforturi disperate pentru a scoate marfa destinată Ucrainei și Republicii Moldova din portul Constanța, acolo unde navele stau mai bine de patru zile pentru a putea intra la operare, iar capacitatea terminalelor a ajuns aproape de limita maximă. Una dintre soluții este fluviul Dunărea, acolo unde prețurile la barjele de containere au luat-o în sus, în condițiile creșterii traficului pe linie directă cu portul moldovean Giurgiulești, singura poartă dunăreană pentru Republica Moldova. Totodată, un al trafic important este cel pe cale ferată, în special la Dornești, dar și la Halmeu. Operatorii feroviari și cei specializați în transportul intermodal de marfă s-au organizat foarte bine pentru a prelua cât mai mult trafic, inclusiv la exporturile de cereale ale Ucrainei, doar că, în ultimele zile, din cauza numărului foarte mare de vagoane aflate la punctele de trecere, există restricții temporare impuse de țara vecină.
Privim situația în detaliu la Suceava, pe 26 mai, în cadrul Conferinței Regionale Tranzit. Vor fi alături de reprezentanți ai industriei – Group Feroviar Român, CFR Marfă, Rail Hub Transylvania – alături de alte companii importante.
Pentru înscrieri, vă așteptăm la office@traficmedia.ro