Obligativitatea întoarcerea camionului la 8 săptămâni în statul membru de stabilire a creat discuţii încă înainte de adoptarea Pachetului Mobilitate, argumentele împotriva acestei măsuri costisitoare, poluante şi, evident, discriminatorii fiind nenumărate. În ciuda polemicilor din spaţiul public şi a proceselor intentate la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene – fie de guvernele mai multor state membre, fie de alte părţi interesate – până în 2 februarie 2022 (data de la care a intrat în vedere această prevedere) nu a fost luată nicio decizie, nici măcar de amânare a aplicării măsurii, dacă nu chiar de suspendare. În aceste condiţii, întoarcerea camionului a rămas obligatorie, iar Comisia Europeană (CE) a emis un îndrumar prin care răspunde la cele mai frecvente întrebări pe această temă.
Strict referitor la modul în care vehiculul ar trebui să se întoarcă la 8 săptămâni în statul de stabilire nu există o obligativitate anume. Prin urmare, acesta se poate întoarce cu orice alt mijloc de transport, cum ar fi trenul, feribotul sau autotransportatorul, inclusiv pentru o parte a călătoriei. Această lămurire este foarte importantă, pentru că anumite autorităţi de control din occident au lansat ideea că vehiculul trebuie adus pe roţi, ceea ce, evident, nu este obligatoriu, conform CE.