Cel mai mare retailer online din lume, Amazon, a crescut semnificativ vânzările în al doilea trimestru, în ciuda inflației ridicate și a îngrijorărilor legate de recesiune. Veniturile au crescut cu 7% față de anul trecut, la 121,2 miliarde de dolari (119 miliarde de euro), a anunțat joi compania, după închiderea bursei americane. Deși profitul operațional a scăzut de la 7,7 miliarde de dolari la 3,3 miliarde de dolari, acesta a depășit așteptările experților.
Chiar dacă boom-ul cumpărăturilor pe internet, stimulat de pandemie, a luat sfârșit, serviciile de abonament ale Amazon au crescut vânzările cu 10%, ajungând la 8,7 miliarde de dolari. În pofida majorărilor de prețuri, grupul a reușit să atragă noi clienți pentru serviciul său Prime, cu transport gratuit și servicii de streaming, care, de obicei, cheltuiesc semnificativ mai mulți bani pe platforma de comerț electronic decât ceilalți utilizatori.
Continuarea presiunii inflaționiste
În pofida presiunilor inflaționiste continue în ceea ce privește benzina, energia și transportul, Amazon face progrese în ceea ce privește controlul costurilor, a declarat directorul general Andy Jassy. În special, productivitatea în rețeaua de depozitare și de livrare s-a îmbunătățit, a spus acesta. În cele din urmă, cheltuielile de exploatare au crescut cu aproximativ 12% față de anul precedent, ajungând la 117,9 miliarde de dolari. Deși creșterea a fost mai mare decât cea a vânzărilor, aceasta a fost mai mică decât se temeau experții financiari. La final, Amazon a înregistrat o pierdere netă de 2 miliarde de dolari în cele 3 luni până la sfârșitul lunii iunie. Motivul a fost însă faptul că o participație la producătorul de automobile electrice Rivian a fost devalorizată cu 3,9 miliarde de dolari.