Din 14 ianuarie, CNADNR trece sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care a infiintat o directie de infrastructura si un corp specializat de salariati pe probleme de infrastructura rutiera. Tot de acum se va stabili si un plan de management, in functie de care se va evalua activitatea angajatilor CNADNR.
La ora actuala sunt in operare la nivel national aproape 700 km de autostrada. Obiectivul pentru urmatorii doi ani este finalizarea autostrazilor Sibiu-Nadlac in proportie de 100%, Cluj-Bors 100% (aici cu o exceptie la tronsonul Mihaiesti-Suplacu de Barcau, care ar putea fi finalizat in 2017), dar si a tronsoanelor Cluj-Targu Mures, Targu-Mures-Fagaras, Sibiu-Fagaras, Fagaras-Brasov – daca nu in 2016, atunci cel mai tarziu in anul urmator.
„In total, vorbim de 250 km de autostrada cu finalitate, plecare dintr-un oras si ajungere in alt oras. Pentru toti acestia lucrarile de constructie sunt acum in derulare. In plus, suntem in diverse faze – studii de fezabilitate, licitatie, apropiere de semnare a contractului de executie – pentru proiecte unde sa se acopere diferenta de bani de la Uniunea Europeana pe care i-am avea de incasat pe exercitiul financiar 2007-2013“, a declarat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
In acelasi timp, au fost stabilite si prioritati legate de zone critice din Romania. In acest moment, toata circulatia dinspre Moldova vine pe la Vatra Dornei, iar obiectivul este ca o parte din trafic sa fie transferat spre Halmeu. Tot pe lista de prioritati este si autostrada Ungheni-Iasi-Targu Neamt, iar de la Targu Neamt la Targu Mures se va face autostrada fazata.