Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Au crescut încasările operatorilor de transport urban

Companiile de transport urban din România au încheiat 2021 cu rezultate financiare bune şi o creştere destul de importantă a cifrei de afaceri, în condiţiile în care, după şocul din 2020, lucrurile au reintrat oarecum pe făgaşul normal, iar activitatea a început să se apropie de nivelurile pre-pandemice. Este adevărat că marjele de profit s-au mai redus comparativ cu anul anterior, influenţate şi de creşterea costurilor de operare, în special din a doua jumătate a anului trecut. Pe de altă parte, investiţiile masive făcute în ultimii ani în vehicule noi, ecologice, care au continuat şi în pandemie, reprezintă argumente solide pentru a creşte atractivitatea transportului public.

Astfel, cifra de afaceri totală realizată şi raportată de cei 39 de operatori urbani s-a ridicat în 2021 la 552,05 milioane de euro, în creştere cu 25 milioane de euro (+4,52%) faţă de 2020. Ca şi în anul anterior, 45,7% din total (252,5 milioane de euro) reprezintă aportul Societăţii de Transport Bucureşti SA (STB), care şi-a crescut încasările cu aproape 1,5%. Pe poziţia a doua în topul cifrelor de afaceri realizate în 2021 se situează CTP Cluj Napoca, cu 30,71 milioane de euro (+12,3%), urmată, la mică distanţă, de CTP Iaşi, cu 30,6 milioane de euro (+8,89%). Vin apoi STP Timişoara, cu 26,48 milioane de euro (+20,8%), RATBV, cu 25,9 milioane de euro (+10,8%) şi CT Bus, 22,45 milioane de euro (-11,5%). Cele mai mari creşteri procentuale ale cifrelor de afaceri au fost înregistrate de către Transport Urban Sinaia (+49%), Transurbana (+27%) şi STP Timişoara (+26%) în timp ce scăderile cele mai mari sunt în dreptul Transport Public Urban Drobeta (-54%), Transurb Dej (-50%) şi Ali Trans Com (-37%). În total, doar zece operatori urbani au încheiat 2021 cu o scădere a cifrei de afaceri.

Analiza completă a rezultatelor financiare ale operatorilor urbani o veţi putea citi în numărul din septembrie al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad