Conform editiei din acest an a raportului PwC Family Business Survey trei sferturi dintre afacerile de familie din Romania (74%) au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri in ultimul an financiar, in vreme ce la nivel global 65% dintre afacerile de familie au inregistrat astfel de cresteri, arata editia din acest an a raportului PwC Family Business Survey.
In ceea ce priveste perspectivele de crestere pentru urmatorii cinci ani, antreprenorii din Romania sunt mai rezervati decat omologii la nivel global: 75% dintre cei intervievati isi propun sa-si dezvolte afacerea pe parcursul urmatorilor cinci ani (versus 85% global).
62% dintre respondentii romani se asteapta la o crestere constanta a afacerii lor in urmatorii cinci ani, iar alti 13% mizeaza pe o crestere rapida si agresiva. Rezultatele sunt asemanatoare cu cele evidentiate in editia precedenta a sondajului.
Intrebati care sunt cele mai importante trei provocari din interiorul organizatiei la care se asteapta in urmatoarele 12 luni, respondentii din Romania afirma ca sunt preocupati in primul rand de atragerea personalului cu abilitati cheie (49%, in crestere cu 10 puncte procentuale fata de editia anterioara).
Antreprenorii romani sunt de asemenea preocupati de reorganizarea companiei intr-o masura mai mare decat omologii lor la nivel global (39% versus 28%).
Dezvoltarea afacerii si a portofoliului de produse reprezinta o provocare majora pentru tot mai multi antreprenori. In Romania si pe plan global, circa un sfert dintre respondenti (23% si respectiv 25%) mentioneaza acest aspect, in crestere fata de editia precedenta a studiului (6% in Romania, 10% global).
Daca ne referim la cele mai importante trei provocari din exteriorul organizatiei in urmatorul an, cei mai multi antreprenori mentioneaza conditiile pietei si incertitudinea din Zona Euro (56%), politicile guvernamentale si reglementarile (38%) si concurenta acerba (28%).
Daca schimbam orizontul de timp si luam in considerare urmatorii cinci ani, nevoia de inovare continua, contextul economic general, instabilitatea pietei, atragerea personalului cu abilitati cheie, competitia acerba si globalizarea accentuata sunt mentionate ca fiind principalele provocari pentru afacerile de familie din Romania.