În prezent, peste 60% din activitatea DSV Road în România este reprezentată de grupaj. Dacă până de curând se lucra cu un sistem centralizat, construit în jurul hub-ului de lângă Stuttgart, din septembrie s-a schimbat modul de lucru și s-a implementat un nou sistem de grupaj, „Diamant”, cu patru hub-uri în Europa.
„Avem una dintre cele mai bune oferte de grupaj. Toate filialele DSV din Europa sunt conectate la acest sistem de grupaj, astfel că volumele de marfă sunt multe și consolidările sunt rapide. Folosim cele 600 de semiremorci proprii double-deck între hub-uri și avem implementat un sistem ETA, aplicat în aproape toate țările din Occident, care anunță clientului prin SMS un interval de două ore în care sosește marfa. Este similar sistemului folosit în curierat, dar pe partea de transport. Din câte știm noi, suntem singurii care îl utilizăm. Lucrăm cu Project44 pentru acest serviciu, care monitorizează sosirea/plecarea în/din hub-uri și depozite finale”, a declarat Mihai Teodorescu, Country Manager DSV Road.
Potrivit lui Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road, dacă România era o țară unde se putea face grupaj doar la import, de 2-3 ani există cerere de grupaj și pe export, ceea ce permite eficientizarea mai bună a unor astfel de curse. De regulă se pleca cu camioane complete din România, multă industrie grea, și doar pe retur se organiza un camion de grupaj, ceea ce nu permitea oprimizarea decât pe jumătate de drum.
Un factor favorizant pentru creșterea comenzilor pe grupaj a fost Brexit-ul, care a complicat pregătirea documentelor și a făcut mai dificilă colectarea parțială a încărcăturii în camion. Și licențierea vanurilor a produs efecte, fiind mai puțini cei care se mai încumetă să transporte câte un palet-doi până în UK.
„Dezvoltarea serviciului de grupaj este ajutată de fiecare dintre pașii pe care Uniunea Europeană îi face. Brexit-ul, de exemplu, nouă ne-a adus mult mai mult grupaj pe UK, pentru că toate documentele vamale au complicat lucrurile. Înainte șoferul mergea cu camionul să încarce sau să descarce în 20 de locuri, ceea ce este nefiresc. Noi avem un sistem de colectare/distribuție la un hub unde se pot face formalitățile vamale și atunci lucrurile se simplifică foarte mult. Și probabil că și licențierea transportului expres va avea un efect în creșterea comenzilor de grupaj, deoarece transportul expres s-a scumpit, iar introducerea, în 2026, a tahografului la aceste autovehicule de până în 3,5 tone va avea un efect similar Brexit pentru piața de grupaje”, a adăugat Sergiu Iordache.