Asociația Europeană a Operatorilor Europeni de Transport UETR, prezidată de Fenadismer, a salutat votul din sesiunea plenară a Parlamentului European, care a avut loc miercurea trecută, pe 19 octombrie, cu privire la regulamentul care reglementează infrastructura care urmează să fie creată pentru dezvoltarea și furnizarea de combustibili alternativi.
Acordul adoptat reprezintă o abordare ambițioasă pentru implementarea completă și eficientă a unei astfel de infrastructuri în UE, întrucât stabilește necesitatea de a asigura un punct de reîncărcare electrică cel puțin la fiecare 60 km pe rețeaua rutieră și un punct de reîncărcare cu hidrogen cel puțin la fiecare 100 km, precum și de a face ca punctele de reîncărcare să fie accesibile tuturor tipurilor de vehicule și ușor de plătit.
Julio Villaescusa, președintele UETR, a declarat: „Recunoaștem marele efort al parlamentului: tranziția energetică este o necesitate pentru noi și suntem încrezători că această abordare ambițioasă va duce la dezvoltarea rapidă a unei infrastructuri disponibile, adecvate și extinse în întreaga UE, care să răspundă nevoilor transportatorilor rutieri în ceea ce privește capacitatea, nivelul de putere, transparența și costurile”.
UETR susține calendarul de implementare, mixul energetic și neutralitatea tehnologică pentru combustibilii din transportul rutier, precum și includerea unor obiective obligatorii care să țină seama atât de utilizatori, cât și de fluxuri. În paralel cu adoptarea rapidă a unei infrastructuri de alimentare cu combustibili alternativi, criza prețurilor la energie trebuie abordată cu succes de către UE. „UE trebuie să se asigure că IMM-urile din domeniul transportului rutier ajung la un mediu de operare ecologic, viabil și accesibil și să se asigure că transportatorii își asumă cu succes rolul în tranziția ecologică”, a adăugat secretarul general al UETR, Marco Digioia.