Așa cum aflăm de la asociația olandeză de transport și logistică TLN, companiile Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au început să folosească în septembrie câteva camioane alimentate cu hidrogen pentru construcția de drumuri, fiind printre primii operatori din această țară care au în exploatare vehicule grele fără emisii poluante.
Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au plasat o comandă comună la Hyzon Motors Europe în 2021 și camioanele au fost livrate după un an de așteptare. Inițial firmele le folosesc pentru a se obișnui cu ele, iar din ianuarie 2023 vehiculele vor lucra la întreținerea A1.
Ele pot merge aproximativ 520 km cu o singură alimentare. Hidrogenul este transformat în energie electrică de către o așa-numită pilă de combustie, iar emisiile conțin numai vapori de apă, nu și monoxid de carbon, oxizii de azot sau particulele în suspensie.
Dar pentru a conduce aceste camioane șoferii au nevoie de pregătire pentru a se obișnui cu modelul Hyzon, fiind diferențe față de un vehicul diesel în special în ceea ce privește accelerația.
Jan Bakker lucrează în construcții civile, la transport de asfalt, nisip și materiale de construcții, și în sectorul agricol și în industria alimentară, comercializând toate tipurile de grăsimi, subproduse, produse reziduale lichide și gunoi de grajd, pe care le transportă cu propria flotă. Iar Millenaar & van Schaik Transport este specializată în construcții de drumuri.TLN laudă curajul celor două firme de a investi în camioane cu hidrogen în ciuda faptului că încă nu există studii de caz concludente referitoare la cât de rentabilă este o astfel de soluție.