Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2024, remorcile duble, adică ansambluri de vehicule formate dintr-un tractor rutier și două semiremorci, vor putea circula în Danemarca. Decizia a fost luată după o fază de testare pe autostrăzile dintre Aarhus și Høje-Taastrup. În aceste două locații, complexul de două semiremorci au fost asamblate pentru deplasarea pe autostradă și dezasamblate pentru a continua transportul pe alte drumuri în mod tradițional, adică o semiremorcă pentru fiecare tractor. Alte două puncte de schimb vor fi înființate în Funen și Trekantsområdet, pentru care ministerul a alocat 40 de milioane de coroane (5.365.551 de euro) și care vor fi gata la jumătatea anului 2025.

Potrivit ministerului, această soluție permite o reducere a emisiilor poluante și un avantaj economic pentru transportul rutier de mărfuri. Ministerul Transporturilor a reglementat remorca dublă printr-o lege din 12 decembrie anul acesta, care va intra în vigoare pe 1 ianuarie, permițând astfel ca aplicarea remorcii duble să fie extinsă și la alte companii de transport rutier de mărfuri. Regulamentul impune o lungime maximă a complexului de 32 m (care devine 34 m pentru vehiculele cu propulsie alternativă) și o masă totală maximă de 72 de tone. De asemenea, tractoarele vor trebui să fie echipate cu sistem electronic de control al stabilității ESC și sistem de frânare antiblocare ABS-EBS.

Pe 16 decembrie 2022, Autoritatea Sistemului Portuar al Mării Adriatice de Nord și Agenția Vamală au lansat prima fază a proiectului de digitalizare a procedurilor vamale în Portul Veneția. Se preconizează că acest lucru va reduce cu 75% timpul de așteptare pentru vehiculele comerciale pentru încărcarea și descărcarea containerelor, datorită schimbului electronic de informații și urmăririi vehiculelor și a mărfurilor în port.

Operatorii de terminale trimit telematic informații privind containerele care sosesc din țările din afara UE către autoritatea portuară, care le transmite Agenției Vamale. Astfel, șoferii de camioane nu mai trebuie să coboare din cabină pentru a preda actele la Guardia di Finanza înainte de a părăsi portul. Guardia di Finanza gestionează pe calculator informațiile privind mărfurile și vehiculele în tranzit și le reține doar pe cele pe care consideră că trebuie să le verifice fizic. Autoritatea portuară afirmă că „testele au arătat o reducere clară a timpului de trecere prin poartă, mărfurile fiind acum verificate în câteva secunde. Timpul mediu de staționare al fiecărui camion la poartă a scăzut de la 53 de secunde cu procedura analogică la 14 secunde cu cea digitală”. Pe lângă timpii de așteptare, această procedură vizează și reducerea emisiilor poluante pe care le produc camioanele. În faza inițială, digitalizarea se referă doar la containere, dar, într-o etapă ulterioară, ea poate fi extinsă la mărfurile în vrac și la colete.