Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 16 decembrie 2022, Autoritatea Sistemului Portuar al Mării Adriatice de Nord și Agenția Vamală au lansat prima fază a proiectului de digitalizare a procedurilor vamale în Portul Veneția. Se preconizează că acest lucru va reduce cu 75% timpul de așteptare pentru vehiculele comerciale pentru încărcarea și descărcarea containerelor, datorită schimbului electronic de informații și urmăririi vehiculelor și a mărfurilor în port.

Operatorii de terminale trimit telematic informații privind containerele care sosesc din țările din afara UE către autoritatea portuară, care le transmite Agenției Vamale. Astfel, șoferii de camioane nu mai trebuie să coboare din cabină pentru a preda actele la Guardia di Finanza înainte de a părăsi portul. Guardia di Finanza gestionează pe calculator informațiile privind mărfurile și vehiculele în tranzit și le reține doar pe cele pe care consideră că trebuie să le verifice fizic. Autoritatea portuară afirmă că „testele au arătat o reducere clară a timpului de trecere prin poartă, mărfurile fiind acum verificate în câteva secunde. Timpul mediu de staționare al fiecărui camion la poartă a scăzut de la 53 de secunde cu procedura analogică la 14 secunde cu cea digitală”. Pe lângă timpii de așteptare, această procedură vizează și reducerea emisiilor poluante pe care le produc camioanele. În faza inițială, digitalizarea se referă doar la containere, dar, într-o etapă ulterioară, ea poate fi extinsă la mărfurile în vrac și la colete.

Așa cum aflăm de la asociația olandeză de transport și logistică TLN, companiile Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au început să folosească în septembrie câteva camioane alimentate cu hidrogen pentru construcția de drumuri, fiind printre primii operatori din această țară care au în exploatare vehicule grele fără emisii poluante.

Jan Bakker și Millenaar & van Schaik au plasat o comandă comună la Hyzon Motors Europe în 2021 și camioanele au fost livrate după un an de așteptare. Inițial firmele le folosesc pentru a se obișnui cu ele, iar din ianuarie 2023 vehiculele vor lucra la întreținerea A1.

Ele pot merge aproximativ 520 km cu o singură alimentare. Hidrogenul este transformat în energie electrică de către o așa-numită pilă de combustie, iar emisiile conțin numai vapori de apă, nu și monoxid de carbon, oxizii de azot sau particulele în suspensie.

Dar pentru a conduce aceste camioane șoferii au nevoie de pregătire pentru a se obișnui cu modelul Hyzon, fiind diferențe față de un vehicul diesel în special în ceea ce privește accelerația.

Jan Bakker lucrează în construcții civile, la transport de asfalt, nisip și materiale de construcții, și în sectorul agricol și în industria alimentară, comercializând toate tipurile de grăsimi, subproduse, produse reziduale lichide și gunoi de grajd, pe care le transportă cu propria flotă. Iar Millenaar & van Schaik Transport este specializată în construcții de drumuri.TLN laudă curajul celor două firme de a investi în camioane cu hidrogen în ciuda faptului că încă nu există studii de caz concludente referitoare la cât de rentabilă este o astfel de soluție.