Costurile provenite din utilizarea necorespunzatoare a vehiculelor pot deveni istorie datorita sistemelor telematice sofisticate, care au ajuns sa urmareasca fiecare miscare a soferilor atat timp cat se afla la volan. Cat de mult franeaza, cat de des folosesc ambreiajul si in general cat de bine controleaza pedala, toate aceste informatii sunt furnizate de solutia DrivingStyle dezvoltata de WebEye, disponibila de acum si in Romania. „Modul in care este exploatata masina se reflecta, in definitiv, in consum si grad de uzura. Este asadar extrem de util atat pentru patroni, cat si pentru soferi, sa aiba o imagine cat mai fidela asupra stilului de condus.
Un stil de condus optim inseamna costuri de intretinere a masinilor cu 15 – 20% mai mici, precum si reducerea cu 5 – 8% a cheltuielilor pentru combustibil. Noul serviciu dezvoltat de WebEye, pe care l-am lansat si in Romania, ii ajuta pe manageri sa cunoasca stilul de condus al soferilor si sa-l imbunatateasca daca este cazul”, a declarat Levente Gall, directorul de vanzari al WebEye Romania.
In contextul diversificarii sarcinilor de transport, soferii trebuie sa fie capabili sa realizeze sarcini de transport pe diferite tipuri de rute, respectiv pe diferite tipuri de autovehicule. Prin urmare, ei au nevoie de feedback permanent si actualizat despre modul in care li se dezvolta abilitatile de condus, precum si despre aspectele care trebuie perfectionate.
Utilizand infrastructura sistemului existent, companiile pot obtine, cu ajutorul aplicatiei DrivingStyle, informatii exacte si actuale nu numai despre parametrii de functionare ai vehiculului, ci si despre obiceiurile de condus ale soferilor. Sistemul ofera utilizatorului nu doar date brute, ci evalueaza conducatorii de vehicule dupa un sistem de criterii predefinit. Evaluarea este complexa, fiecare sofer primind o nota pentru stilul de condus, in functie de modul in care utilizeaza pedala de frana, alegerea turatiei, utilizarea pedalei de acceleratie, alegerea cuplului de motor, rularea din inertie, rularea motorului la relanti, utilizarea tempomatului si a retarderului versus frana. Analiza si evaluarea combinata a acestor variabile ar fi foarte greoaie daca s-ar realiza manual. Practic, este monitorizat in permanenta piciorul soferului.
Firmele, respectiv conducatorii auto au posibilitatea de a se informa regulat in legatura cu valorile amintite si pot primi date statistice referitoare la flota auto, ceea ce ajuta la verificarea tendintelor intregului parc auto. Pot fi solicitate nu numai date despre un anumit conducator auto, ci si despre vehicule, astfel incat sa se obtina o imagine exacta chiar daca in perioada data vehiculul a fost condus de mai multi soferi.
Solutia este integrata in sistemul de servicii a WebEye, astfel clientii nu trebuie sa utilizeze solutiile mai multor sisteme diferite. Cu ajutorul ei pot fi identificate cheltuielile suplimentare care provin din utilizarea necorespunzatoare a camioanelor. Astfel se poate ajunge pe termen scurt la o economie insemnata in cheltuielile cu combustibilul si cu intretinerea. Uzarea inainte de vreme a pieselor si nevoia excesiva de service a vehiculelor se datoreaza, printre altele, si stilului de condus necorespunzator: rularea din inertie, fara apasarea pedalei de acceleratie, omiterea utilizarii franei de motor si a retarderului determina uzarea mai rapida a franei si a anvelopelor, alegerea incorecta a turatiei poate creste cheltuielile de service prin uzarea timpurie a motorului. ”Concurenta in transporturi este atat de mare incat firmele care lucreaza cu adaos comercial mic se pot dezvolta doar daca isi reduc cheltuielile. Dat fiind ca doua treimi din costurile de exploatare ale unui camion sunt determinate de stilul de condus, monitorizarea acestuia este vitala pentru firmele de transport. Prin utilizarea solutiei care analizeaza stilul de condus si prin dezvoltarea abilitatilor soferilor pe baza acestuia, cheltuielile de service pot scadea, conform estimarilor noastre, cu pana la 15-20%. Nu este de neglijat nici supraconsumul care rezulta din obiceiurile de condus necorespunzatoare, deoarece prin corectarea lor cheltuielile cu combustibilul pot fi diminuate cu 5-8%. ”, a mai spus Levente Gall.