Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Decizia CEJ în scandalul diesel

În hotărârea sa actuală, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Deutsche Umwelthilfe (DUH) are dreptul de a ataca în justiție omologările de tip. Acest lucru înseamnă că DUH poate folosi astfel de acțiuni pentru a contesta omologările de tip acordate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto (KBA) pentru un număr mare de automobile diesel (EURO 5 și EURO 6) și – dacă acțiunea are succes – poate impune în instanță scoaterea lor din uz.

Ce spune noua hotărâre în scandalul emisiilor diesel?

Prin hotărârea de astăzi, CEJ a consolidat din nou masiv drepturile consumatorilor împotriva producătorilor de automobile care au trișat în procesul de înmatriculare și a declarat încă o dată în mod explicit că așa-numitele „geamuri termice” sunt ilegale.

Pe de altă parte, hotărârea de astăzi a CEJ reprezintă, de asemenea, o amenințare serioasă pentru șoferii de vehicule diesel: Procesul intentat de DUH la Tribunalul Administrativ din Schleswig-Holstein continuă și este de așteptat ca mașinile diesel cu standarde EURO 5 sau EURO 6 să fie retrase din circulație și, astfel, practic lipsite de valoare de la o zi la alta, deoarece producătorul a instalat dispozitive de invalidare ilegale în aceste vehicule.

Ce înseamnă noua hotărâre a Curții Europene de Justiție

Pentru mulți șoferi de vehicule diesel, acest lucru va însemna probabil că vehiculele lor vor fi scoase din uz (în ciuda actualizărilor de software) dacă DUH va avea succes. Curtea Europeană de Justiție a fost clară (din nou):

  • Ferestrele termice sunt ilegale și trebuie îndepărtate. Cel mai probabil, acest lucru nu este posibil din punct de vedere tehnic în cazul motoarelor afectate, altfel Volkswagen ar fi rezolvat problema în mod legal cu ani în urmă. Pentru a simplifica, în opinia CEJ, vehiculele afectate cu software-ul de control al motorului ilegal corespunzător trebuie să fie retrase din circulație ca fiind ilegale.
  • Afectate sunt motoarele VW și Audi din următoarele serii de dezvoltare: EA 189, EA 288, EA 897 și EA 896, care au fost instalate nu numai pe vehiculele diesel ale VW și Audi, ci și pe cele ale Porsche, Skoda și SEAT. În plus, motoarele diesel de la alți producători, cum ar fi Mercedes, Fiat, BMW și alții.
  • Numărul hotărârilor favorabile consumatorilor în scandalul motoarelor diesel a crescut de câteva luni, datorită evoluției actuale a jurisprudenței CJUE pentru aproape toate motoarele.
  • VW și alți producători încearcă să contracareze această evoluție prin invocarea prescripției pentru cererile reclamanților.
  • Birourile companiilor FCA și Iveco (grupul Fiat, în special cele de autocamioane sunt afectate aici) au fost deja percheziționate de procuratură și poliție în vara anului 2020. Procedura penală continuă în prezent.
  • Mercedes a suferit, de asemenea, mai multe înfrângeri la diferite instanțe regionale și regionale superioare.

În prezent, Curtea Federală Supremă (BGH) a stabilit termene în două proceduri împotriva producătorilor, în care părțile în proces se bazează fiecare pe ilegalitatea geamului termopan instalat în fiecare caz.

Articole similare

Ad