Într-o scrisoare comună, ministrul transporturilor din Bavaria, Christian Bernreiter (CSU), și consilierul regional pentru transporturi din Tirol, René Zumtobel, solicită ministerelor federale de interne din Germania și Austria să revizuiască și să optimizeze controalele la frontieră.
„Controalele la frontieră în sine sunt încă sensibile și importante”, a declarat Bernreiter. „Dar trebuie să se investească mai multă energie pentru a minimiza pierderile de timp și de confort pe șosea și pe calea ferată.”
Cooperarea transfrontalieră și schimburile dincolo de frontierele naționale sunt pietrele de temelie ale integrării europene, a spus el. Cu toate acestea, gestionarea controalelor la frontierele dintre Germania și Austria s-a dovedit a fi un obstacol în calea circulației persoanelor și a mărfurilor.
„Circulația nerestricționată a persoanelor în spațiul Schengen este o realizare importantă în Europa, care a fost considerabil afectată de controalele la frontieră care se efectuează acum de ani de zile”, a declarat Zumtobel.
Au existat neînțelegeri repetate între Bavaria și Tirol și între Germania și Austria pe probleme de trafic. De această parte a frontierei, principala sursă de supărare a fost sistemul de autorizare a blocurilor folosit de Tirol pentru a controla traficul de camioane în anumite zile, ceea ce a dus la blocaje lungi în Bavaria. De cealaltă parte a frontierei, oamenii critică progresul blocat în ceea ce privește planificarea de noi căi ferate în Bavaria, ca o cale de legătură cu tunelul de bază Brenner, care ar trebui să aducă mai multe mărfuri pe calea ferată și să decongestioneze autostrada Brenner.