Suspensia independenta Volvo Trucks poate fi de acum inainte comandata impreuna cu Volvo Dynamic Steering, soferul beneficiind de senzatia perfecta de condus si manevrabilitate. Combinatia isi arata intregul potential in aplicatiile in care diferenta in materie de stabilitate, precizie si control este sesizata in special in decursul zilelor lungi de condus, specifice acestui tip de transport. Mai mult decat atat, virarea devine mai usoara si mai lina la viteze mici.
„Suspensia independenta a puntii fata asigura mentinerea perfecta a directiei drumului, iar confortul oferit de Directia Dinamica Volvo se traduce nu doar intr-un mediu de lucru imbunatatit, ci si prin reducerea riscului accidentelor de munca pentru sofer,“ declara Kristin Signert, Long Haul Segment Manager, Volvo Trucks.
Datorita suspensiei independente, rotile din fata nu se influenteaza reciproc, ceea ce inseamna o deplasare mai lina si mai stabila pe autostrada. Mecanismul de directie cu pinion si cremaliera asigura un raspuns mai direct si ofera o senzatie mai clara de precizie si control. Miscarile volanului cauzate de vibratiile transmise de la suprafata drumului sunt reduse considerabil cu Directia Dinamica Volvo.
Combinatia acestor doua sisteme poate fi comandata acum pentru Volvo FH si Volvo FH16.
Sistemul de suspensie pe axa din fata include cate doua brate pe fiecare parte a camionului, ce permit rotilor sa aiba o miscare independenta una fata de cealalta in plan vertical. Bratele transversale asigura o stabilitate laterala mai buna, iar pernele sale pneumatice absorb si stabilizeaza miscarile verticale, rezultand o suspensie confortabila.
Directia Dinamica Volvo (Volvo Dynamic Steering) are la baza un mecanism de directie conventional la care axul volanului este conectat la caseta de directie. Sistemul de asistare hidraulica a mecanismului de directie genereaza forta de care are nevoie soferul pentru a braca rotile camionului. Sistemul Volvo Trucks foloseste si un motor electric controlat electronic, montat pe axul volanului. Acesta lucreaza impreuna cu asistarea hidraulica si este ajustat de mii de ori pe secunda de catre o unitate de control. La viteze reduse, motorul electric ofera o asistare suplimentara, iar la viteze mari el regleaza directia in mod automat, compensand neregularitatile transmise volanului, cum ar fi vantul lateral sau gropile din suprafata drumului.