Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Efectele negative ale inflației din Europa nu s-au încheiat încă, 8 din 10 profesioniști din lanțul de aprovizionare se așteaptă să transfere costuri suplimentare în 2023

Mediul inflaționist din Europa se atenuează, dar mai există încă multe presiuni din interiorul lanțurilor de aprovizionare, conform unui nou studiu din industrie citat de Reuters.

Marea lovitură inflaționistă a economiilor europene că urmare a crizei energetice și a conflictului din Ucraina se atenuează, dar 81% dintre profesioniștii din prima linie a lanțului de aprovizionare se așteaptă în continuare să transfere costurile către clienți în 2023, în timp ce doar 5% speră să internalizeze costurile și să nu le transfere.

Rezultatul, care provine dintr-un sondaj major din industrie, realizat în rândul a aproape 300 de profesioniști din lanțul de aprovizionare cu sediul în EMEA (regiunea formata din Europa, Orientul Mijlociu si Africa), realizat pentru cartea albă “State of European supply chains 2023˝ a defalcat, de asemenea, transferurile de costuri preconizate pe sectoare. S-a constatat că, în timp ce 74% dintre comercianții cu amănuntul și producători se așteaptă să transfere costurile, acest procent crește la 91% în cazul furnizorilor de servicii logistice (LSP).

În plus, 25% dintre furnizorii de servicii de logistică se așteaptă să crească semnificativ prețurile pentru clienții lor, în comparație cu un procent mult mai mic, de 8% în cazul comercianților cu amănuntul și al producătorilor.

Piețele tensionate împing inflația

Acest lucru sugerează că o mare parte din presiunea inflaționistă în lanțurile de aprovizionare din EMEA va proveni din transportul terestru și depozitare, în timp ce comercianții cu amănuntul și producătorii vor lua mai multe măsuri pentru a reduce transmiterea costurilor.

Respondenții la sondaj au întărit acest lucru, menționând că se așteaptă în mare măsură ca piața pentru depozitare din EMEA să rămână restrânsă în 2023. 44% au declarat că se așteaptă la o lipsă de capacitate, față de 39% care se așteaptă la apariția pe piață a unui surplus de spațiu (cu o diferență de 5%).

De asemenea, cu 13% mai mulți respondenți se așteaptă ca stocurile să crească, mai degrabă decât să scadă, subliniind modul în care reducerea stocurilor va fi cel mult prudentă în regiune și va menține cererea de spații industriale la un nivel ridicat.

De asemenea, cartea albă notează că Europa se confruntă cu o lipsă acută de șoferi de camion care nu dă semne de diminuare, precum și cu o piață a forței de muncă restrânsă în general, ceea ce va contribui la imaginea inflaționistă.

Rețelele bazate pe tehnologie, o prioritate

Aceste probleme determină industria să obțină mai mult din activele și contractele existente. Principala inițiativă în domeniul transporturilor raportată în cadrul sondajului pentru 2023 este realizarea optimizării rețelelor, despre care 72% au declarat că ar fi o prioritate.

Pentru a realiza această optimizare, e nevoie ca profesioniștii din lanțul de aprovizionare să aibă o cunoaștere profundă a rețelelor lor de transport și de depozitare și apoi să transforme rapid aceste date în informații operaționale sau de perspectivă.

Această cerință este motivul pentru care primele cinci priorități pentru investițiile în tehnologie în lanțurile de aprovizionare din EMEA sunt:

  • Soluții de monitorizare, urmărire și vizibilitate a lanțului de aprovizionare – 68%.
  • Previziuni – 48%.
  • Automatizarea proceselor – 47%.
  • Analiză – 37%.

Articole similare

Ad