Parlamentul elvețian (Consiliul Național) urmează să voteze dacă vehiculele grele de transport de marfă ar trebui să circule doar cu viteza maximă de 70 de kilometri/oră pe autostrăzi și pe drumurile rurale, în loc de 80 de kilometri/oră.
O moțiune în acest sens a fost depusă de cei trei deputați Isabelle Pasquier-Eichenberger, Christophe Clivaz și Emmanuel Amoos.
Scopul inițiativei este de a economisi peste 100.000 de tone de dioxid de carbon pe an, precum și de a încuraja trecerea la un transport mai ecologic cu 8%.
Django Betschart, directorul executiv al organizației de mediu, consideră că se așteaptă însă la discuții controversate. Presa germană din domeniul transporturilor relatează că ar putea fi dificil să se obțină o majoritate în parlament pentru o limitare a vitezei camioanelor la 70 de kilometri pe oră.
Cei trei parlamentari au introdus și alte două moțiuni. În una dintre ele, se solicită să se pună bazele legale pentru „zone fără emisii” în orașe și comune, care nu există încă în Elveția. O altă moțiune propune ca infrastructura de realimentare și de încărcare a camioanelor să fie promovată. În prezent, legea CO₂ prevede numai promovarea infrastructurii de încărcare pentru electromobilitate.
În plus, Betschard se așteaptă ca o promovare mai mare a infrastructurii de realimentare și de încărcare să fie luată în considerare și de comunitatea de afaceri. Toate cele trei moțiuni sunt menite să contribuie la obiectivul de a face ca transportul de marfă în Elveția să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2035. Potrivit lui Betschard, deocamdată nu s-a decis când vor fi votate moțiunile, însă procedura ar putea dura cel mult doi ani înainte de a se lua o decizie.