Pentru prima dată în istoria companiei chineze de logistică Cainiao Logistics, liderii acesteia și-au reunit partenerii europeni de transport la Frankfurt pentru a le împărtăși ambițiile de extindere și pentru a le oferi un set de soluții tehnologice ce ar trebui să le permită acestora să facă față creșterii volumelor.
Spre deosebire de China, unde Cainiao Logistics controlează o mare parte a lanțului valoric, în Europa, liniile de transport dintre diferitele hub-uri și livrarea pe ultimul kilometru sunt asigurate de parteneri. Aceștia sunt în principal companii de servicii poștale.
William Xiong, vicepreședintele companiei, a declarat că obiectivul său este de a deservi un miliard de clienți în afara Chinei într-un termen de cinci ani, care să se adauge miliardului de clienţi chinezi. “Este un obiectiv măreț care trebuie privit în lumina volumelor gestionate în prezent de compania noastră în Europa: un milion de colete pe zi către Europa, la care se adaugă 250 de tone de transferuri intraeuropene, ceea ce înseamnă aproximativ 80 de camioane pe zi. Pentru a face față acestei creșteri, sunt planificate, desigur, investiții în infrastructură (începând cu extinderea hub-ului de la aeroportul din Liege, pentru care cererea de autorizație de construcție a fost depusă la sfârșitul anului 2022), dar Cainiao Logistics dorește, de asemenea, să se concentreze și pe tehnologie și inovare˝.
William Xiong le-a prezentat partenerilor săi europeni trei soluții dezvoltate intern și utilizate în China:
– PUDO-uri inteligente (Pick-Up & Drop-Off), seturi de lăzi conectate
– dronele, rezervate pentru locurile în care livrarea cu dubă este fie nepractică, fie nerentabilă (în zonele îndepărtate, de exemplu)
– vehicule autonome – acesta din urmă este Little Donkey, din care unul a fost expus deja și care poate transporta 50 de colete și se deplasează cu 15 km/h, având o autonomie de 100 km. În prezent, Cainiao Logistics folosește 700 de astfel de vehicule în medii semi-închise, cum ar fi campusurile universitare.
Dennis Li (directorul general al rețelei europene de colete) a prezentat, de asemenea, avantajele aplicației Cainiao, concepută pentru a optimiza experiența clienților. Această combinație între o aplicație “care le știe pe toate”, depozite hiperconectate și instrumente de livrare hiperconectate este, potrivit Cainiao Logistics, cea mai bună modalitate de a crește pe segmentul ultimului kilometru în Europa. Rămâne de văzut dacă “partenerii de transport” vor reuși să impună aceste tehnologii pe piețele lor.