Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carpatica Asig, in vizorul ASF

Analizand situatia financiara a societatii de asigurari Carpatica Asig S.A. si alti factori care fundamenteaza necesitatea protejarii creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie si pentru evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei de asigurari, ASF a constatat ca sunt intrunite conditiile pentru aplicarea dispozitiilor Legii 246/2015 privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, atat in ceea ce priveste susceptibilitatea intrarii intr-o stare de dificultate majora a societatii, cit si justificarea aplicarii masurilor de rezolutie din perspectiva interesului public (art. 42 si art. 43, alin.2).
 

Intr-un interval de cel mult 6 luni, ASF va intocmi Planul de rezolutie si se va asigura ca un evaluator independent va efectua o evaluare corecta, prudenta si realista a activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale asiguratorului, ca etape premergatoare aplicarii masurilor de rezolutie (conform art. 18-25 coroborate cu prevederile art. 55-58 si art. 65 din Legea 246/2015).
In sarcina Consiliului de Administratie al societatii Carpatica Asig S.A. a fost stabilita obligatia de implementare a masurii privind atragerea unui investitor strategic si incheierea tranzactiei, precum si a altor masuri, astfel incat sa fie restabilit nivelul fondurilor proprii de baza eligibile care acopera cerinta de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel incat, in termen de 3 luni de la data comunicarii deciziei, MCR sa fie respectata. de asemenea, se va urmari restabilirea nivelul fondurilor proprii eligibile care acopera cerinta de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel incat, in termen de 6 luni de la data comunicarii deciziei, SCR sa fie din nou respectata.
ASF a dispus desemnarea unui administrator temporar, respectiv Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), care va avea ca atributii principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societatii la data de 31.12.2015, intocmirea situatiilor financiare anuale si auditarea acestora, precum si supervizarea modului de ducere la indeplinire a masurilor, in special cele legate de atragerea unui investitor strategic.
Conducerea societatii va avea obligatia sa se consulte cu administratorul temporar si sa obtina acordul acestuia inainte de a lua decizii sau de a intreprinde actiuni ce privesc activele societatii.

Articole similare

Ad