Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comerțul cu amănuntul din România a scăzut cu 2% în februarie

Potrivit Institutul Național de Statistică (INS), volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a înregistrat cele mai slabe rate din ultimii doi ani, astfel față de ianuarie 2023 a scăzut, pe ansamblu, cu 2%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-6,1%). Creșteri de 1,5% s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun, respectiv de 0,3% la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate.

Comparativ cu luna ianuarie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul pentru februarie a înregistrat scăderii cu 0,6% per ansamblu ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate și cu 3,3% datorită vânzărilor mici la produsele nealimentare. În schimb, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate s-a majorat cu 1,6%, în timp ce vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au urcat la 1,1%.

Luna februarie al anului trecut față de aceeași lună a acestui an a înregistrat un volum al cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul ca serie brută de 2,8%, în mod special, datorită creșterilor de 7,3% înregistrate la vânzările de produsele alimentare, băuturi și tutun și de 1,7% la vânzările de produse nealimentare. Scăderii de 2,9% au marcat comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul per ansamblu ca serie ajustată, comparativ cu luna februarie 2022, a crescut cu 3,2%, în timp ce vânzările la produsele alimentare, băuturi și tutun cu 6,3%, iar vânzările de produse nealimentare cu 2,2%. În plus, a coborât cu 2,2% comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate.

Totodată, în perioada ianuarie-februarie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul serie brută a crescut la 3,9% față de aceeași perioada a anului 2022, marcată de creșterea vânzărilor cu 5,9% la produsele alimentare, băuturi și tutun și cu 5,4% la vânzările de produse nealimentare. Însă, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a coborât cu 2,7%. În funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, ca serie ajustată față de perioada de început de an și finalul lunii februarie al lui 2022, s-a înregistrat o creștere de 3,8%, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturilor și tutunului de 5,5% și vânzările de produse nealimentare de 5%. Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate menținându-se la scăderi de 2,2%.

Articole similare

Ad