Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Record de înmatriculări de camioane în Polonia. Câteva mii au fost înmatriculate de lituanieni.

La un an de la intrarea în vigoare a reglementărilor privind detaşarea transnaţională din Pachetul Mobilitate I, marile companii de transport rutier de mărfuri din Lituania au elaborat o strategie clară pentru a face față costurilor crescute cauzate de obligația de a returna periodic camioanele la sediile lor.

Potrivit unui sondaj realizat de TTLA (Alianța Internațională de Transport și Logistică), o asociație care reunește cei mai importanți transportatori lituanieni, 9 din 10 companii au înregistrat o creștere semnificativă a costurilor, în unele cazuri chiar peste 15%, și au decis, prin urmare, să deschidă noi sucursale în țările UE, în special în Germania și Polonia, unde au înmatriculat peste 8.000 de camioane noi.

După cum precizează TTLA, Polonia oferă de fapt condiții mai favorabile pentru achiziționarea de autotractoare noi, în special datorită costurilor mai mici de finanţare şi asigurări, a asigurărilor sociale mai mici și a restricțiilor mai puține privind recrutarea de șoferi din țări terțe. Cu toate acestea, creșterea numărului de înmatriculări nu este dictată de o creștere a volumelor, ci servește transportatorilor pentru a acoperi acele servicii lăsate neacoperite de vehiculele obligate să se întoarcă la bază.

Din acest motiv, costurile rezultate din Pachetul Mobilitate rămân prea mari pentru o mare parte a companiilor lituaniene, care, prin intermediul TTLA și împreună cu reprezentanți ai transportatorilor polonezi, bulgari, români, maghiari și croați, au cerut recent comisarului european să revizuiască de urgență obligația de întoarcere în ţara de origine, care, pe lângă faptul că este imposibil de gestionat din punct de vedere economic, ar provoca o creștere a emisiilor de CO2, contrar politicilor UE. Încă din 2020, Lituania a depus două moțiuni la Curtea Europeană de Justiție împotriva noilor norme privind întoarcerea, cabotajul și perioadele de odihnă ale șoferilor, dar cazul nu a fost încă discutat. Toate companiile care au participat la cercetare au declarat, de asemenea, că se confruntă cu un deficit suplimentar de șoferi după introducerea Pachetului Mobilitate. Conform sondajului, creșterile salariale pentru șoferii europeni nu au un impact decisiv în atenuarea deficitului, în timp ce cele mai mari provocări sunt legate de atragerea de șoferi tineri și de lipsa la nivel european a infrastructurii, cum ar fi zone de odihnă bine echipate, locuri de parcare sigure și spații de odihnă.

Articole similare

Ad