Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șantiere și rute ocolitoare din luna mai pe calea ferată austriacă din sud

Ca și cum întreruperile și devierile datorate lucrărilor în curs de desfășurare pe rețeaua feroviară germană nu ar fi fost de ajuns, alături de faptul că stația Brenner este pusă la încercare din cauza indisponibilității unor șine din stația de frontieră (cele folosite de trenurile de marfă mai lungi), luni de dificultăți se anunță și pe un important coridor austriac. De la jumătatea lunii mai și până la începutul lunii august 2023, doar o singură cale de rulare va fi disponibilă pe linia istorică Semmering.

Lucrările privesc secțiunea de trecere dintre Payerbach-Reichenau și Mürzzuschlag. Reamenajarea acestei linii de munte, calea ferată austriacă de sud sau Südbahn, o rută care leagă în mod ideal Viena de Trieste și care va împlini 170 de ani și care face parte din patrimoniul mondial UNESCO, este în curs de mai mulți ani. În 2023, este planificată renovarea radicală a unuia dintre principalele viaducte.

Lucrările, care au început deja, au afectat inițial doar părțile din afara căii ferate și nu au implicat exploatarea, dar din luna mai a fost necesar să se lucreze și pe calea ferată, ceea ce provoacă mari perturbări ale traficului pe această linie, pe care tranzitează aproximativ 180 de trenuri pe zi. Prețul îl plătesc în special trenurile de marfă, deoarece și trenurile regionale pot fi înlocuite mai ușor cu unele curse rutiere.

În paralel cu lucrările la viaducte, linia aeriană de contact din unele tuneluri va fi, de asemenea, reînnoită, iar sistemele de scurgere a apei vor fi adaptate. Un total de 23 de milioane de euro va fi cheltuit în cursul acestor luni pentru modernizarea primei căi ferate, în timp ce în 2026 va fi reconstruită și cea de-a doua cale ferată. În total, vor fi angajate 72 de milioane de euro. Este deja prevăzută o închidere totală a liniei timp de cel puțin 10 zile în septembrie 2026.

Lucrările în curs de desfășurare par a fi foarte laborioase, deoarece trebuie să se lucreze la un artefact care este protejat pentru caracteristicile sale istorice și constructive. Parapeții de piatră sunt îndepărtați (se estimează că sunt în jur de 1.890 de pietre), acestea fiind apoi măsurate, numerotate și înregistrate una câte una pentru a fi restaurate separat înainte de a fi așezate înapoi la locul lor exact. Aspectul exterior al viaductului trebuie să fie în totalitate în conformitate cu originalul.

Operatorul austriac de rețele feroviare Öbb-Infrastruktur investește resurse semnificative în acest coridor, care face parte din rețeaua Ten-T baltică-adriatică. Principalele lucrări sunt tunelul de bază Semmering (27,3 km), care subtraversează secțiunea istorică afectată de lucrările actuale, și tunelul de sub Koralpe (32,9 km), care vor fi deschise în momente diferite, între 2026 și 2030. În total, sunt planificați 170 km de construcții noi, cu 80 km de tuneluri noi și 150 de poduri noi, precum și 200 km de linii modernizate și îmbunătățite. Lucrările vor afecta, în diferite grade, 470 km de-a lungul acestui coridor, o axă cheie pentru traficul de marfă între nordul Italiei și întreaga zonă adriatică cu Europa Centrală și de Est.

Articole similare

Ad