Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: Adif face progrese în transformarea hub-ului logistic multimodal din La Llagosta

Adif continuă proiectul de modernizare a platformei multimodale din La Llagosta – Barcelona, un nod logistic strategic pentru a stimula traficul feroviar de marfă și dezvoltarea Coridorului, care se va conecta la linia Barcelona-Franța și va fi o parte importantă a Coridorului Mediteranean în Catalonia din Spania.

Compania a demarat procedura de licitație pentru furnizarea și transportul echipamentelor de cale ferată pentru conexiunea cu ecartament standard cu Coridorul Mediteranean în valoare de aproape 8 milioane de euro pe o perioadă de construcție de 24 de luni. În cadrul acestui contract vor fi furnizate 27 de schimburi cu ecartament mixt sau cu ecartament jumătate pentru calea pe balast și alte 3 schimburi convenționale cu ecartament standard, precum și 4 dispozitive de dilatare de mare viteză (1 cu o cursă de 1.000 mm și două cu o cursă de 500 mm în ecartament iberic sau standard).

Pe lângă fabricarea, preasamblarea, testarea în atelier și transportul, contractul include consultanță în timpul etapei de instalare, nivelare și aliniere a căii ferate, precum și operațiuni pentru punerea în funcțiune, potrivit unui comunicat de presă.

Centrul logistic La Llagosta, situat la 15 km de Barcelona, este configurat ca un nod de mare capacitate, care va impulsiona transportul feroviar într-o zonă cu un mare potențial socio-economic, precum axa mediteraneană și zona de influență a acesteia.

Facilitatea va fi adaptată la standardele europene de transport de marfă, transformând-o într-un centru multimodal ce utilizează ecartament mixt. Astfel, va deveni o enclavă strategică în nordul Barcelonei și un punct de referință pentru gestionarea trenurilor de marfă de 740 de metri, lungimea standard interoperabilă va fi compatibilă cu alte rețele feroviare europene.

Noul centru logistic se va conecta la linia de mare viteză Barcelona-Franța (LAV) și va face legătura la ecartament internațional cu Coridorul Mediteranean. De asemenea, va contribui în mod decisiv la obiectivele acestei axe de comunicații, asigurând un transport mai eficient, o reducere semnificativă a emisiilor poluante, o reducere a costurilor de exploatare feroviară, o mai mare eficiență și fiabilitate a traficului feroviar – inclusiv compatibilitatea deplină cu alte rețele feroviare europene – și timpi de călătorie mai competitivi.

Viitoarea configurație a terminalului va fi dotată cu o cale ferată de recepție/expediere, alcătuită din șine paralele cu o lungime de peste 750 m, montate pe ecartament mixt și electrificate la 3.000 V. În plus, va fi alcătuit dintr-un pachet de 4 căi ferate pentru încărcarea și descărcarea ITU (unități de transport intermodal) și o altă cale ferată pentru încărcarea și descărcarea de mărfuri generale.

Articole similare

Ad