Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franta, de departe cea mai ostila pentru transportatorii straini dintre toate tarile UE

In contextul aparitiei noii legi Macron, UNTRR a reamintit cateva dintre masurile luate in ultimii ani de Franta pentru a-si proteja piata interna de transport. Printre acestea se numara interzicerea efectuarii pauzei saptamanale normale in cabina (din iulie 2014), desi spatii de parcare si cauzare corespunzatoare si suficiente nu exista, astfel incat camioanele din est sunt vandalizate in parcari, iar soferii ajung sa paazeaca masiile, dupa ce firma a platit cauzare la hotel. In plus, din 2015, desi nu au fost publicate niciodata norme de aplicare, autoritatile au inceput sa amendeze transportatorii straini in baza diferitelor interpretari ale legislatiei muncii si de transport din Franta.
 

De anul acesta Franta trimite toate amenzile de circulatie din 2015, in loc sa o trimita pe fiecare dupa constatarea abaterii, „ceea ce confirma ca nu este interesata de cresterea sigurantei rutiere, ci de aplicarea unui numar cat mai mare de amenzi“. Tot de anul acesta, Franta amendeaza cu 15.000 de euro conducerea in echipaj, una dintre primele sanctiuni fiind aplicata unei firme olandeze.
In concluzie, asa cum arata comunicatul UNTRR, „autoritatile franceze fac jocul transportatorilor francezi si ii protejeaza de competitia externa, dar in realitate le reduc competitivitatea, iar in scurt timp transportatorii rutieri de marfuri din Franta se vor canibaliza intre ei, asa cum taxiurile din Franta apeleaza la autoritati sa ii protejeze de aplicatii informatice cu impact in transportul local de pasageri“.
UNTRR promite ca va continua demersurile la nivel national si european in vederea clarificarii de urgenta a aplicarii acestor reglementari nationale din Germania si Franta, in scopul de a furniza transportatorilor romani informatiile de care au nevoie in vederea evitarii amenzilor deosebit de ridicate din aceste tari.
In acelasi timp, asociatia va continua sa sustina ca reglementarile nationale ale unor state membre ca Germania si Franta reprezinta masuri protectioniste orientate impotriva competitorilor din estul Europei, pe care le considera inacceptabile la nivelul UE, avand in vedere faptul ca afecteaza valorile fundamentale ale acesteia, precum libera circulatie a serviciilor.

Articole similare

Ad