Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața italiană a vehiculelor comerciale crește în ritm alert

Anul 2023 a debutat pozitiv în Italia pentru vehiculele comerciale cu o masă totală de peste 3,5 tone, iar luna mai a confirmat această tendință cu cea mai mare valoare a anului în ceea ce privește înmatriculările: 2.957, în creștere cu 24,6% față de aceeași lună a anului trecut. Dacă se iau în considerare primele cinci luni, înmatriculările au atins un total de 12.311, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 12,3%.

Segmentul vehiculelor grele, adică cele cu o greutate totală maximă autorizată mai mare de 16 tone, s-a descurcat și mai bine: 2.516 vehicule grele au fost înmatriculate în luna mai, o creștere de 22,9%, iar în primele cinci luni au fost înregistrate 10.589 de înmatriculări, o creștere de 14,2%. Segmentul intermediar, între 6,01 și 15,99 tone, a încheiat luna mai cu 371 de înmatriculări (+39%), iar segmentul inferior, între 3,51 și 6 tone, a înregistrat 70 de înmatriculări (+20,7%).

În cele din urmă, luna mai înregistrează o creștere puternică a tuturor celor trei segmente și începe să se contureze o tendință pozitivă a pieței. Datorită, în principal, impulsului dat de segmentul vehiculelor grele, întregul sector înregistrează o creștere bună. Acest rezultat depinde, de asemenea, de valul lung de comenzi mari achiziționate în 2022 și de normalizarea lanțurilor de aprovizionare.

Este ușoară așteptarea unui nou impuls al înmatriculărilor până în luna august, când este programată introducerea tahografului inteligent de a doua generație, pentru care nu s-a acordat nicio derogare în acest moment. În ceea ce privește noul tahograf, care va fi obligatoriu pe camioanele de nouă generație începând cu august 2023, există două îngrijorări.

Prima se referă la volumele substanțiale de vehicule echipate cu tahograful de primă generație aflate în prezent în stoc în rețelele de distribuție, care, dacă nu vor fi înmatriculate până la 21 august, vor trebui adaptate la noile reglementări, cu o creștere a costurilor Iar a doua îngrijorare se referă la o scădere previzibilă a volumelor înmatriculate în ultimele patru luni ale anului 2023, în detrimentul întregii piețe. Prin urmare, se solicită o prelungire a introducerii noilor tahografe.

Articole similare

Ad