Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile obiective privind emisiile de CO2 pentru camioane

Majoritatea statelor membre ale UE sprijină propunerile Comisiei Europene privind noile limite de CO2 pentru camioane. În cadrul unei prime dezbateri a miniștrilor responsabili ai mediului din UE, care a avut loc la Luxemburg, mulți miniștri au apreciat propunerile ca fiind importante, bune și echilibrate. Unii miniștri s-au pronunțat în favoarea unor obiective de CO2 și mai stricte, doar câțiva au criticat propunerile ca fiind prea ambițioase. Mai mulți miniștri au cerut, de asemenea, ca noile reglementări să fie adoptate înainte de alegerile europene din iunie 2024.

La jumătatea lunii februarie, Comisia Europeană își publicase propunerile privind noile limite de CO2 pentru camioane. Printre altele, se solicită ca valorile de CO2 ale camioanelor nou înmatriculate să fie cu 45% mai mici în 2030 decât în anul de referință 2019. În 2035, acestea trebuie să fie cu 65 la sută mai mici, iar din 2040, flota de camioane a producătorilor trebuie să emită cu cel puțin 90% mai puțin CO2. Guvernul german, de exemplu, susține acest regulament, astfel încât trecerea la electrificarea camioanelor este bună dacă Europa avansează împreună în acest caz.

Părerile cu privire la noile obiective privind emisiile de CO2 pentru camioane sunt împărțite

Majoritatea celorlalte state membre ale UE sunt de acord cu această evaluare. Doar miniștrii mediului din Republica Cehă și Ungaria și-au exprimat rezerve puternice. Obiectivele nu sunt realiste, a declarat ministrul ceh al mediului, Petr Hladík. Înainte de a decide obiectivele pentru 2035 și 2040, ar trebui mai întâi să se vadă cât de bine sunt atinse obiectivele pentru 2030. După aceea, s-ar putea conveni asupra unor noi obiective. Miniștrii din Italia, Polonia, Bulgaria, România și Croația și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea, dar cu mai puțină fermitate.

Miniștrii mediului din Țările de Jos și Danemarca au avut o poziție destul de diferită. Aceștia au fost cei care au cerut cel mai clar ca ambițiile UE să fie sporite în comparație cu propunerea Comisiei. Deja pentru 2030, obiectivele privind emisiile de CO2 ar trebui să fie majorate, iar pentru 2040 ar trebui să se stabilească ca obiectiv zero emisii de CO2 pentru camioane, a declarat ministrul olandez al mediului, Christianne van der Wal. Obiectivele ambițioase în materie de CO2 sunt, de asemenea, în interesul economiei europene, au subliniat mai mulți miniștri. Dacă producătorii europeni de camioane vor să își păstreze rolul de lider mondial, ei vor trebui să țină pasul cu lumea. Mai mulți miniștri au subliniat, de asemenea, importanța adoptării unei poziții comune cu privire la noile obiective privind CO2 în cadrul Consiliului încă din luna octombrie. Aceasta era singura șansă de a ajunge la un acord final cu Parlamentul European înainte de sfârșitul actualei perioade legislative, în primăvara anului viitor.

Articole similare

Ad