Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental obține aprobarea de la Autoritatea Federală Germană pentru Transporturi Rutiere (KBA) pentru tahograful inteligent VDO DTCO 4.1

  • Foto: Continental

Continental a primit aprobarea de la Autoritatea Federală Germană pentru Transporturi Rutiere (KBA) pentru VDO DTCO 4.1, o nouă versiune a tahografului inteligent.

Aprobare va permite companiei implementarea celui de-al doilea tahograf în conformitate cu reglementările Pachetului de Mobilitate 1 al Uniunii Europene.

Noua versiune a tahografului inteligent aduce funcții noi și funcții modificate parțial. Totodată, oferă date fiabile, mai eficiente pentru a facilita controalele în transportul internațional de mărfuri.

„Suntem încântați că cea de-a doua versiune a tahografului nostru inteligent a primit toate certificările de siguranță necesare și aprobarea, în timp util, pentru lansarea planificată pe piață”,

a precizat Dirk Gandras, responsabil cu dezvoltarea tahografului în cadrul segmentului de afaceri Connected Commercial Vehicle Solutions.

Pachetul de mobilitate nu schimbă doar perioadele de odihnă, ci reglementează, în primul rând, obligațiile de a face dovada călătoriilor de cabotaj și de detașare a șoferului. Prin noua versiune a tahografului inteligent se va putea controla și aplica reglementările. Este pentru prima dată în istoria tahografului când legiuitorii au atribuit tahografului funcții de control suplimentare.

Așa cum prevede Regulamentul de punere în aplicare (UE 2021/1228), vehiculele comerciale noi înmatriculate cu o greutate a vehiculului mai mare de 3,5 tone vor trebuie echipate cu a doua versiune a tahografului inteligent începând cu 21 august 2023. De asemenea, vehiculele existente în traficul transfrontalier vor înlocui tahografele treptat, în două etape, până în august 2025. Însă, noutatea constă în faptul că vehiculele comerciale cu o greutate totală de 2,5 și 3,5 tone care călătoresc peste graniță vor trebui să fie dotate cu un tahograf începând cu iulie 2026. Continental recomandă ca schimbul tahografelor să fie efectuat în timpul inspecției tahografice prevăzute de lege – pentru a reduce timpii de oprire a vehiculelor în service-uri.

O mai mare transparență

Noul DTCO 4.1 utilizează un modul GNSS (Global Navigation Satellite System) pentru a detecta automat poziția vehiculului și trecerile de frontieră, înregistrându-le în memoria de masă. Prin intermediul unei interfețe Bluetooth, tahograful poate fi conectat la dispozitive externe, cum ar fi smartphone-urile, pentru citire și control facil. Versiunea DTCO 4.1 este compatibilă cu noile carduri de șofer și au o capacitate de stocare extinsă de la 28 la 56 de zile, devenind obligatorii la sfârșitul anului 2024. Securitatea datelor este asigurată de certificatul de securitate prevăzut de lege, în conformitate cu standardul ISO/IEC-15408, cu nivelul de testare EAL 4+ (Evaluation Assurance Level).

În plus, DTCO 4.1 utilizează date din sistemul european de navigație prin satelitul Galileo, ceea ce va oferi un nivel suplimentar de securitate a datelor.

„Am sperat că operatorul ne va furniza autentificarea datelor de poziționare Galileo pentru lansarea din august pe piață”,

a explicat Matthias Kliché, șeful departamentului de cerințe legale din cadrul segmentului de afaceri Connected Commercial Vehicle Solutions.

Cu toate acestea, Interfața ITS (Intelligent Transport Systems), deja prezentă în DTCO 4.0, va deveni obligatorie în noua versiune și va permite dezvoltarea unor noi scenarii de aplicare. În viitor, Continental intenționează să colaboreze cu furnizorul de servicii de taxare Axxès începând cu anul 2024, precum și să exploreze acest potențial cu alți partenerii de dezvoltare, clienții și start-up-urile din domeniu.

Articole similare

Ad