Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele pentru cursele spot din Europa cresc din nou

Analiza Upply referitoare la situația economică globală din 2023 și 2024, care ține cont de previziunile principalelor instituții financiare mondiale, aduce în atenție și impactul acestora asupra prețurilor de transport.

Stagnarea economiei mondiale afectează tarifele de transport internațional. Cele de transport maritim de marfă au revenit la nivelurile anterioare pandemiei pe aproape toate coridoarele din lume, iar cele de transport aerian au început și ele să scadă brusc, până la punctul în care IATA a revizuit în scădere prognoza cifrei de afaceri din 2023.

Prețurile de transport rutier de mărfuri din Europa au crescut în perioada de recuperare de după criza Covid-19, dar într-o măsură mult mai mică în comparație cu transportul maritim sau aerian. Și au și rezistat declinului mai mult timp, dar acum se vede și în cazul lor tendința de scădere. Tarifele spot, mai expuse la fluctuațiile pieței, și-au început declinul încă din trimestrul al patrulea din 2022, iar în primul trimestru din 2023 tendința s-a extins și la tarifele din contracte, în timp ce pentru cursele spot au crescut iar.

Pentru perioada imediat următoare se estimează că lucrurile vor merge la fel. Economia europeană a avut un început de an mai favorabil decât se preconizase, dar situația nu este stabilă, iar riscul principal este considerat inflația care se menține ridicată și care ar putea continua să limiteze puterea de cumpărare a gospodăriilor și să forțeze un răspuns mai puternic al politicii monetare, cu ramificații macrofinanciare largi.

În plus, o creștere a aversiunii față de risc pe piețele financiare, ca urmare a turbulențelor din sectorul bancar provenite din SUA, ar putea determina o înăsprire a standardelor de creditare față de ce se presupunea inițial, așa cum arată Comisia Europeană în previziunile sale economice din primăvara lui 2023.

Articole similare

Ad