Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2.140.000 de euro contribuții puşi la plată pentru o firmă italiană cu şoferi din România

Presa italiană relatează despre o companie de transport mărfuri din Ravenna acuzată de evitarea plăţii la bugetul de contribuții sociale a statului italian a unei sume de 2.140.000 de euro, ca urmare a unei acţiuni de dumping social şi detaşare falsă a unor şoferi români.

Inspectoratul Teritorial de Muncă din Ravenna, împreună cu poliţiştii de la Guardia di Finanza și cu Poliția taliană, au încheiat de curând o investigație complexă care a implicat o societate de transport din zona Ravenna, activă atât în sectorul transportului de mărfuri internațional, cât și naționa, ai cărei administratori înființaseră societăți în alte țări europene (România, Belgia și Slovacia), cu scopul de a se sustrage de la obligațiile fiscale prevăzute de legislația italiană, pentru a profita, în special, de sistemul de asigurări sociale românesc, considerat mai favorabil, prin utilizarea ilicită a detașării transnaționale.

Evaluarea, dispusă și coordonată de Inspectoratul Național al Muncii, a vizat sediul din Ravenna al societății de transport rutier de mărfuri, în calitate de societate-mamă (autorităţile italiene nu au divulgat şi numele companiei în cauză), fiind implicate şi inspectoratele de muncă din România, Belgia și Slovaca (unde se află filialele), cu suportul European Labor Association.

Concluziile investigației au arătat că toate activitățile de management al companiilor, de organizare și de gestionare a personalului angajat de companiile românești au fost planificate de la sediul din Ravenna, cu o reducere semnificativă a contribuțiilor sociale. Verificările, care au vizat o sută de locuri de muncă pe parcursul anului 2021, au permis constatarea unei evaziuni fiscale de 2.140.000 de euro. Semnificativ a fost și numărul de încălcări ale Codului Rutier constatate de poliția rutieră.

Activitățile de poliție judiciară s-au desfășurat simultan atât la sediul din Ravenna al companiei de transport, cât și în sediile filialelor din România, Belgia și Slovacia, prin intermediul inspectoratelor de muncă respective.

Investigațiile ulterioare au arătat că iniţial şoferii au fost angajaţi iniţial de societatea din Ravenna, după care erau concediați şi reangajați de una dintre societățile controlate din România și, printr-o simulare de detașare în străinătate, erau apoi folosiţi de societatea din Ravenna, cu care se convenea și salariul, cu o reducere nejustificată a contribuțiilor sociale. În unele cazuri, s-a constatat că unii dintre șoferii concediați au fost apoi angajați de către agenții de muncă temporară din România, unii dintre ei cu autorizații expirate, și ulterior detașați la societatea Ravenna.

Articole similare

Ad