Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN pregătește începerea producției de serie a camionului electric

MAN Truck & Bus a anunțat începerea producției de serie a camionului electric în 2024, la fabrica sa din München. Constructorul german a instruit deja 2.600 de angajați pentru manipularea în condiții de siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune și a noilor componente electrice, peste 17.000 de ore de formare fiind desfășurate la Centrul de eMobility creat special în acest scop.

Primele camioane electrice produse în serie urmează să fie livrate clienților încă din prima jumătate a anului viitor. Încă de pe acum, cu aproximativ patru luni înainte de deschiderea oficială a caietelor de comenzi, s-au primit peste 500 de solicitări.

Pentru a asigura cel mai bun start pentru producția noilor camioane electrice, MAN a dezvoltat un concept complet nou, în cadrul eMobility Center, în care pe aceeași linie de asamblare vor fi fabricate atât modelele electrice, cât și cele convenționale.

„Pentru ca trecerea de la motorul cu combustie internă la cel electric să reușească în mod sustenabil și să ajungem la volume industriale semnificative pentru modelul cu zero emisii, producția trebuie regândită. Și este vorba în special de faza în care clienții noștri solicită deja camioane electrice în cantități mai mari, dar încă au nevoie de camioane diesel pentru anumite aplicații. Conceptul integrator al Centrului de eMobility ne ajută enorm în acest sens“, a declarat Michael Kobriger, membru al Comitetului executiv pentru producție la MAN Truck & Bus.

Procesele necesare pentru viitoarea producție de serie sunt dezvoltate direct în timpul asamblării primelor vehicule prototip. În paralel, angajații sunt deja pregătiți și calificați în utilizarea noilor tehnologii și pot contribui cu „know-how“-ul provenit din experiența practică din fabrică la proiectarea eficientă și ergonomică a producției într-un stadiu incipient.

În același timp, cerințele pentru producția de serie ulterioară sunt încorporate în dezvoltarea vehiculului încă de la început. Aproximativ

30 de prototipuri ale noului eTruck au fost deja construite la Centrul de eMobility, iar în acest an vor urma încă 26. Acestea sunt folosite pentru cele mai dure teste de rulare pe gheață, zăpadă și căldură arzătoare, pentru a aduce noul MAN eTruck cât mai rapid aproape de producția de serie.

În comparație cu camionul diesel, cel electric diferă în mod natural prin componentele sale cheie, cum ar fi bateria și motorul electric, precum și componentele și cablurile de înaltă tensiune. Acest lucru face ca producția în comun de vehicule convenționale și electrice cu baterie pe aceeași linie de producție să fie relativ complexă. Instalarea variabilă a bateriilor și a motorului electric, pe de o parte, sau a motorului cu combustie internă, pe de altă parte, va fi posibilă în viitor prin componente modulare care pot fi utilizate uniform, în special în șasiu și cablaj. Marele avantaj al acestei producții mixte: Ponderea respectivă a vehiculelor electrice și a camioanelor diesel în producția totală poate fi adaptată în mod flexibil la dezvoltarea actuală a pieței.

Articole similare

Ad