Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După Polonia, Germania ia în discuţie limitarea vitezei și interzicerea depășirii camioanelor

Săptămâna trecută s-a încercat introducerea unei limitări a vitezei camioanelor şi interzicerea depăşirii pentru vehiculele grele în landul german Schleswig-Holstein, care însă nu au strâns voturile necesare pentru aprobare.

În favoarea măsurilor s-au adus rezultatele unui sondaj care arată că populaţia este în favoarea aplicării unei limitări a vitezei de deplasare a camioanelor. Potrivit calculelor efectuate de Ministerul Federal al Mediului, economiile de combustibil realizate doar prin aplicarea unei limitări de viteză la 130 s-ar ridica la 600 de milioane de litri de combustibil pe an.

Pe lângă FDP și Verzi, CDU a respins și ea propunerea, considerând că nu ar trebui să existe o limită generală de viteză şi că nimic nu se va mișca în această privință până cel puțin în 2025 când vor avea loc următoarele alegeri federale.

Partidul minorității daneze a cerut nu doar o limită de viteză de 130 km/h pentru autoturisme, după modelul danez, ci și o interdicție de depășire a camioanelor pe autostrăzile cu două benzi. În plus, se cere ca orașele și municipalitățile să poată decide singure asupra limitelor de viteză de 30 km/h. 850 de municipalități din întreaga țară au cerut posibilitatea de a avea zone de 30 km/h fără obstacole birocratice. Cu toate acestea, toate celelalte grupuri parlamentare au respins aceste două puncte.

Politicienii care au votat împotrivă au explicat că studiile relevă că majoritatea accidentelor au loc pe drumurile cu limită de viteză. În plus, interdicția camioanelor de a depăşi ar crește presiunea psihologică asupra șoferilor de camion.

Articole similare

Ad