Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sunt încă tot mai puține preluări în domeniul transporturilor și logisticii

Potrivit unui studiu PWC, scăderea la nivel mondial a fuziunilor și achizițiilor în industria transporturilor și a logisticii, înregistrată deja anul trecut, a continuat în primele 6 luni ale acestui an.

În prima jumătate a anului, au fost anunțate doar 85 de fuziuni și achiziții cu un volum respectiv de cel puțin 50 de milioane $, în aceeași perioadă a anului trecut fiind vorba de 144.

În prezent este înregistrat cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani

Volumul preluărilor și fuziunilor a scăzut la 34,3 miliarde de dolari americani, cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani. În acest deceniu, volumul a fost altfel la o medie de 67,5 miliarde de dolari pe semestru, iar în ultimii 5 ani la 75,1 miliarde de dolari pe semestru.

Investitorii financiari, în special, s-au reținut vizibil în primele luni ale anului, iar ponderea lor în volumul schimburilor comerciale a scăzut de la 64% la 38%. Din cauza creșterii ratelor dobânzilor, investitorii financiari se concentrează în prezent pe tranzacții mai mici, unde este nevoie de mai puțin capital de împrumut, iar riscurile sunt mai mici.

În prima jumătate a anului au existat doar 5 „mega tranzacții” cu un volum mai mare de 1 miliard de dolari. În aceeași perioadă a anului trecut au fost 19.

Există o lipsă de ținte de preluare adecvate pentru companiile de transport maritim

Cea mai mare preluare a fost realizată de compania franceză de transport maritim și logistică CMA CGM, care a anunțat preluarea Bolloré Logistics pentru 5,1 miliarde de dolari. 

Cu siguranță, vor mai exista și alte preluări de către companiile de transport maritim, doar că este posibil ca acestea să devină tot mai rare. Se observă clar că există o lipsă de ținte de preluare adecvate pe piață, chiar dacă ar fi capital disponibil.

Fuziunile rămân la un nivel scăzut
Wortmann se așteaptă ca fuziunile și achizițiile să rămână la un nivel scăzut în a doua jumătate a anului, din cauza condițiilor dificile de finanțare și a mediului economic general. Cu toate acestea, este de așteptat o serie de tranzacții de dimensiuni mici și medii care vizează crearea de noi competențe pentru a accelera inovarea.

Articole similare

Ad