Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coaliția producătorilor de automobile și de baterii semnează o scrisoare comună de îngrijorare cu privire la normele privind amprenta de carbon pentru bateriile vehiculelor electrice

sursa foto: CLEPA

JRC (Centrul Comun de Cercetare al UE) a publicat recent un proiect final al „Regulilor pentru calcularea amprentei de carbon a bateriilor pentru vehicule electrice (CFB-EV)”, intrând într-o fază de consultare. Organizațiile producătoare de baterii și de automobile, inclusiv CLEPA, s-au adresat în comun reprezentanților Comisiei Europene (DG GROW și DG ENV) cu o scrisoare de îngrijorare cu privire la aceste reguli. 

„În timp ce efortul de a reglementa și de a oferi îndrumări suplimentare privind calcularea amprentei de carbon a bateriilor pentru vehicule electrice (EV) este sensibil și apreciat, proiectul conține unele aspecte care ridică îngrijorări pentru industrie, în special în ceea ce privește evaluarea impactului materialelor reciclate (și așa-numita modelare a „sfârșitului de viață”)”, scriu acestea. 

Documentul JRC propune aplicarea așa-numitei formule de amprentă circulară (Circular Footprint Formula – CFF) la calcularea amprentei de carbon a bateriilor, cu referire la metoda amprentei ecologice a produselor (Product Environmental Footprint – PEF), ca modalitate de modelare a sfârșitului duratei de viață a bateriilor pentru vehicule electrice. Coaliția susține că acest calcul nu numai că adaugă o povară semnificativă de complexitate pentru practicieni și pentru societățile raportoare, dar se abate și de la alte practici contabile recunoscute la nivel mondial. Prin urmare, aceasta recomandă instituțiilor UE să utilizeze abordarea „cut-off”, adoptată și recunoscută la scară largă, pentru modelarea sfârșitului ciclului de viață al bateriilor pentru vehicule electrice, în locul metodei CFF. 

Articole similare

Ad