Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TOP Logistică: DB Schenker rămâne liderul pieței de expediții din România

Dintre companiile de expediții, Schenker Logistics Romania a terminat și în 2022 cu cea mai mare cifră de afaceri – 170 de milioane de euro, în creștere cu 35,37 de milioane de euro (+20%), după un an în care a crescut pe toate planurile. Pe locul al doilea s-a clasat Kuehne + Nagel, cu 148,74 de milioane de euro, o cifră de afaceri cu 48,15 de milioane de euro mai mare decât cea înregistrată în 2021. Specialistul transporturilor maritime a profitat de situația de pe piață și anul trecut și a înregistrat o creștere cu 32% a veniturilor, cu mult peste rezultatele din ultimii 4-5 ani. De altfel, este pentru a doua oară când Kuehne + Nagel urcă pe locul al doilea în topul caselor de expediții. Contribuția la creșterea veniturilor nu a venit numai din transportul maritim, punctul forte al expeditorului german, ci și din activitatea de grupaj și transport rutier, pentru aceasta mutându-și depozitul de consolidare rutieră din Timișoara la Arad, pentru un acces mai facil către graniță. De asemenea, Kuehne + Nagel a investit mult în extinderea serviciilor de logistică, în urma semnării contractului cu Pepco ajungând la o suprafață totală de depozitare în administrare de peste 150.000 m2.

Transmec a urcat de pe locul al 4-lea pe al 3-lea, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri cu 23% (la fel ca anul anterior), de la 93,33 la 121,77 de milioane de euro, în timp ce Gebrüder Weiss coboară anul acesta pe poziția a patra în topul expeditorilor, deși și-a crescut cifra de afaceri cu 18% față de 2021, ajungând la 115,69 milioane de euro.

Pe locul al 5-lea (de pe al 6-lea în 2021, când avea o cifră de afaceri de doar 77,57 milioane de euro) a urcat cargo-partner Expediții, cu 92,21 de milioane de euro, în creștere cu 14,63 de milioane de euro (+16%). Expeditorul austriac a înregistrat o creștere spectaculoasă și în 2021 (+31 milioane de euro), când s-a situat pentru a doua oară în top 10 expeditori în România. Creșterea a venit atât de pe segmentul air & sea, cât și din celelalte activități – rutier, contract logistics, vamă. cargo-partner a tras foarte mult pentru creșterea cifrei de afaceri în ultimii ani, având probabil ca strategie vânzarea, ceea ce s-a întâmplat în mai 2023, când compania a anunțat preluarea de către Nippon Express. Compania japoneză primește astfel acces la piața din centrul și estul Europei, în timp ce filialele locale ale logisticianului austriac vor beneficia acum de prezența globală și mai ales în Japonia a NX Group.

Pe locul al 6-lea coboară DSV Solutions (pe locul al 5-lea în 2021, înainte de Transmec), cu o cifră de afaceri în 2022 de 89,38 de milioane de euro, cu 10,46 milioane mai mult decât în anul anterior (78,92 milioane de euro în 2021). Cifrele DSV Solution încorporează încă pe 2022 și rezultatele DSV Road, pe cale de separare juridică în 2023 de firma principală, la fel cum s-a întâmplat și cu DSV Air & Sea în urmă cu câțiva ani, după preluarea Panalpina.

Ca în toate cazurile, creșterea diviziei de expediții rutiere a fost mai mare decât a diviziei de Contract Logistics, aceasta din urmă înregistrând o creștere organică de 5% față de 2021. Cu un nou depozit în Bolintin, de 12.000 m2, și noi clienți din domeniul retailului de cosmetice și home & deco, dizivia de Contract Logistics estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 10% pe 2023. Însă chiar și așa, după separarea juridică a DSV Road, ce rămâne în DSV Solutions – servicii de warehousing ,manipulare, copacking , ecommerce, alte servicii cu valoare adaugata si distributie natională – nu va putea concura cu firmele din top 10, majoritatea realizând cifrele mari mai ales din activitățile de expediții rutiere și maritime. Practic, singura companie din Top 10 care face preponderent servicii de Contract Logistics este Quehenberger Logistics.

Noua entitate care se va forma, DSV Road, are șanse mari să rămână în top 10 și fără contribuția colegilor care rămân în DSV Solutions, mai ales că planurile sale de extindere pe distribuție națională și transport intermodal aduc business în plus lună de lună, fiind vizată o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro poate nu chiar în 2023, când piața nu a fost cea mai bună, dar sunt șanse de a atinge dezideratul propus la separarea de divizia de CL, mai ales în cazul în care inflația va merge în continuare în sus, chiar în 2024 sau 2025.

Dacă ne uităm însă la DSV Air & Sea constatăm iarăși un salt de 5 locuri, de pe locul 22 pe 17 (însă nu la fel de mare ca în 2021, când trecea de pe 40 pe 22), de la 27,25 la 50,88 de milioane, deci o creștere de 87%. Dacă am aduna rezultatele obținute de cele trei divizii ale DSV (ale celor două companii care au raportat, deocamdată, datele pentru 2022, DSV Solutions și DSV Air & Sea, grupul DSV ar avea cifre apropiate de ale Kuehne + Nagel, clasându-se pe locul al 3-lea în clasamentul general.

Yusen Logistics și-a păstrat poziția a 7-a, cu o cifră de afaceri de 84,01 de milioane de euro, cu 15,07 milioane de euro mai mult decât în 2021 (+22%).

Locurile 8-9 în clasament sunt disputate de IB Cargo și Quehenberger Logistics, ambele urcând cu o poziție în clasament. IB Cargo, cu 82,22 milioane de euro, rămâne cu un loc înaintea Quehenberger (81,30 milioane de euro), ca in 2021, când cele două firme au încheiat tot umăr la umăr: 60,51, respectiv 58,65 milioane de euro. Și asta după ce în 2020 Quehenberger devansa IB Cargo, cu 43,58 milioane de euro față de 37,88 cât își trecuse în cont IB Cargo, după un an excelent în plină pandemie.

IB Cargo a încheiat un 2022 excelent pentru veniturile și profitabilitatea companiei, cu o creștere de 36% (+21,71 milioane de euro) în planul cifrei de afaceri, până la 82,22 milioane de euro, cu un procent în creștere din venituri venind din divizia de Contract Logistics gestionată împreună cu Maersk. IB Cargo și-a extins anul trecut suprafața de depozitare pentru producătorul de mobilier deservit împreună cu Maersk – la depozitul de 60.000 m2 recepționat la final de 2021 adăugându-se, în 2022, alți 8,200 m2, tot în CTP Bucharest West – însă un segment important de creștere l-a reprezentat și transportul feroviar Asia-Europa. Expeditorul și-a crescut permanent cifra de afaceri prin extinderea serviciilor cu soluții punctuale, fie pe rutier, aerian, maritim sau feroviar, în funcție de ce nevoi au apărut pe piață în fiecare an. Puterea de adaptabilitate și inspirația l-au ajutat să intre cu mare succes și pe piața de Contract Logistics, segment pe care compania își dorește să îl dezvolte cât mai mult și în perioada care urmează.

De cealaltă parte, Quehenberger Logistics, așa cum anticipasem încă de anul trecut, și-a continuat tendința de creștere manifestată încă din 2020, atingând o cifră de afaceri de 81,30 milioane de euro (o creștere de 39% față de anul trecut), pe fondul celui mai mare portofoliu de Contract Logistics, construit echilibrat pe clienți din retailul clasic și online, automotive, fashion, materiale de construcții. Cea mai mare creștere vine din segmentul FMCG, unde experiența dobândită în ultimii ani i-a permis și câștigarea de clienți noi, și extinderea celor existenți. Compania avea în plan investiția a circa 15 milioane de lei în echiparea depozitelor și a sistemelor de gestiune ale acestora, care să țină pasul cu extinderea pe orizontală, în 2023 depășind 300.000 m2 operați în toată țară.

Preluarea companiei la nivel internațional de către Grupul Geis ar putea aduce o dezvoltare crescută și pe segmentul expedițiilor rutiere, aeriene și maritime, pe care Quehenberger Logistics Romania nu s-a focusat atât de mult în ultimii ani, preferând să se axeze pe dezvoltarea serviciilor cu valoare adăugată, unde experiența face diferența. Grupul Geis, în schimb, activ în Germania și Elveția, este foarte interesat să se dezvolte în Europa Centrală și de Sud-Est și cu siguranță partea de expediții rutiere full truck, cât mai ales grupaje, sunt în atenția sa.

Analiza integrală a cifrelor companiilor de logistică și expediții din România o puteți citi în ediția de septembrie a revistei Tranzit (Logistică).

Legenda foto tabel: În topul companiilor de logistică și expediții se situează și cei doi mari distribuitori – Aquila Part Prod Com și Havi Logistics – ale căror cifre de afaceri nu sunt formate doar din valoarea facturilor pentru servicii logistice și transport, ci înglobează în multe situații și prețul produselor comercializate.

NR. CRT.Companie Județ Cifra de afaceri 2022  Cifra de afaceri 2021
1AQUILA PART PROD COM PRAHOVA                  428,226,265 €                  380,399,349 €
2HAVI LOGISTICS SRLBUCURESTI                  211,905,362 €                  153,906,459 €
3SCHENKER LOGISTICS ROMANIA S.A. BUCUREŞTI                  170,051,152 €                  134,674,898 €
4KUEHNE + NAGEL SRLGIURGIU                  148,742,239 €                  100,590,483 €
5TRANSMEC RO SRLBIHOR                  121,772,514 €                    93,339,007 €
6GEBRUDER WEISS SRLGIURGIU                  115,690,069 €                    95,606,534 €
7CARGO-PARTNER EXPEDITII  BUCUREŞTI                    92,212,071 €                    77,579,889 €
8DSV SOLUTIONS SRLILFOV                    89,388,883 €                    78,928,334 €
9YUSEN LOGISTICS ILFOV                    84,014,133 €                    68,935,221 €
10I.B. CARGOILFOV                    82,227,107 €                    60,510,273 €
11QUEHENBERGER LOGISTICS ROU  ARGES                    81,302,244 €                    58,657,042 €
12DHL LOGISTICSILFOV                    79,368,422 €                    49,673,450 €
13GEFCO ROMANIA  BUCUREŞTI                    73,685,175 €                    52,786,317 €
14LINCOR TRANSIAȘI                    58,978,535 €                    48,697,902 €
15KLG EUROPE LOGISTICS GIURGIU                    53,899,043 €                    65,152,811 €
16FM ROMANIATIMIS                    51,614,328 €                    29,111,279 €
17DSV AIR & SEA BUCUREŞTI                    50,882,019 €                    27,251,445 €
18DELAMODE ROMANIA BUCUREŞTI                    50,328,973 €                    35,846,071 €
19GOPET ROMANIA BUCUREŞTI                    47,820,463 €                    38,482,888 €
20CBA NORD VESTSATU MARE                    46,054,818 €                    36,093,125 €
21H.ESSERS  BIHOR                    44,150,963 €                    38,623,052 €
22ELVADA COMPANY SRLCONSTANŢA                    39,574,624 €                    19,471,926 €
23ORIENT SUCEAVA                    39,267,810 €                    27,534,023 €
24CALBERSON ROMANIAILFOV                    33,932,212 €                    26,243,407 €
25RHENUS LOGISTICS SRL ARGES                    33,470,639 €                    26,343,810 €
26CRIBOSERBIHOR                    29,172,095 €                    17,944,720 €
27ATLAS IMOBILIARE SRLALBA                    28,914,572 €                    20,035,405 €
28QUATTRO INTERSPEDARGEŞ                    27,515,459 €                    20,243,217 €
29ALL CARGO EXPRES S.R.L.TIMIŞ                    26,999,396 €                    19,804,061 €
30IDL BUCHAREST S.R.L.ILFOV                    26,388,373 €                    23,274,955 €

Articole similare

Ad