Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schimbari pentru Grupul MOL in perioada 2017-2021

Grupul MOL a alocat aproximativ 2 miliarde de dolari ca buget de investitii strategice in perioada 2017-2021 pentru implementarea noii strategii pe termen lung. Aceasta suma se adauga cheltuielilor de capital aferente proiectelor existente, estimate la 1-1,1 miliarde dolari.
Grupul MOL a anuntat astazi, 7 noiembrie, obiectivele financiare si operationale pentru urmatorii cinci ani, la scurt timp dupa publicarea Strategiei “MOL Group 2030 – Enter Tomorrow”, arata compania.
 

Rafinare – active eficiente si flexibile: Ca parte a strategiei pe termen lung, MOL are ca obiectiv cresterea graduala a ponderii produselor altele decat carburantii, la peste 50% pana in 2030, de la nivelul actual sub 30%. „MOL intentioneaza sa majoreze cantitatea de materie prima prelucrata de combinatele petrochimice, urmand sa beneficieze in acelasi timp de cresterea cererii pentru produse profitabile cum ar fi carburantii pentru avioane, lubrifiantii si uleiurile de baza. De asemenea, MOL isi va extinde cota de piata pe segmentul GPL. Compania a planificat investitii de aproximativ 80-130 milioane dolari in rafinariile sale din Ungaria si Slovacia pentru a creste flexibilitatea productiei de propilena si lubrifianti. Pentru a procesa tipurile de titei care ofera cele mai bune marje de profit si pentru a raspunde cererii pentru produsele sale, MOL intentioneaza sa creasca aportul de titei transportat maritim in rafinariile sale fara iesire la mare, de la nivelul actual de 10% la 33% pana in 2030, urmand sa majoreze la peste 50 numarul tipurilor de titei din mix-ul folosit“, mai spune compania din Ungaria.
In ceea ce priveste sectorul de produse petrochimice, MOL a prevazut in buget pana la 1,9 miliarde de dolari pana in anul 2021 pentru dezvoltarea activitatii. Imbunatatirea randamentului la productia de propilena si investitia in derivate cu cerere mare ale propilenei reprezinta principala directie pentru urmatorii cinci ani. Pentru a sustine adancirea diversificarii in lantul valoric al propilenei, Grupul va investi peste 500 milioane de dolari in instalatiile de cracare cu abur din Ungaria si Slovacia. Compania va investi de asemenea in domeniul poliolilor pe baza de oxid de propilena, un produs de inalta valoare utilizat in industria auto, fabricarea ambalajelor si a mobilierului. Grupul MOL ar urma sa devina astfel singurul furnizor complet integrat din Europa Centrala si de Est (ECE), regiunea cu cea mai mare crestere a ofertei la nivel european. In plus, investitii suplimentare sunt planificate pentru introducerea pe piata a altor produse.
In segmentul Servicii pentru Clienti – transformarea retail-ului, MOL va dezvolta in continuare reteaua de benzinarii din ECE, lider de piata in regiune, si va continua sa analizeze oportunitati de fuziuni si achizitii aflate in raza de livrare a rafinariilor sale, in afara celor trei piete cheie (Ungaria, Slovacia si Croatia). In plus, va introduce noi servicii si produse, urmand sa modernizeze si statiile, extinzand in continuare conceptul Fresh Corner, in 700 de unitati, pana in 2018. Oferta de bunuri si servicii pentru consumatori va contribui la rezultatul EBITDA cu 450-500 milioane USD pana in 2021, reprezentand peste 20% din EBITDA la nivel de grup, si se va mentine pe un trend de crestere pana in 2030.
Explorare & Productie – crearea de valoare in contextul pretului scazut al titeiului: MOL intentioneaza sa realizeze cheltuieli de capital de peste 2 miliarde USD pentru proiectele existente, in perioada 2017-2021, cu o atenta monitorizare a costurilor. Aproximativ 35% din suma va fi alocata pentru explorare – cu accent pe ECE, Pakistan si Norvegia – iar 45% reprezinta finantarea pentru proiecte de dezvoltare a proiectelor din ECE, Marea Britanie, Pakistan, Kazakhstan si a campului Baitugan din Rusia, se mai arata in comunicat.

Articole similare

Ad