Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile transportatorilor francezi, în medie cu 5,7% mai mari decât în august 2022

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat tradiționala sa analiză a condițiilor economice și a costurilor de transport rutier, de unde rezultă că acestea din urmă, cu excepția motorinei, au crescut cu 5,7% față de perioada similară a anului trecut în cazul transportului rutier de mărfuri pe distanțe lungi realizate în camioane diesel și cu 5,5% pentru camioanele pe CNG/LNG.

Analiza se bazează pe datele economice, statisticile și previziunile disponibile pe 8 septembrie 2023 din partea Băncii Centrale Europene, Băncii Franței, BNP Paribas, Crédit Agricole, FMI, institutul francez de statistică INSEE, OCDE, OVI și SDES.

În ultimul an evoluția indicelui motorinei nu a fost liniară, ci a existat o creștere de 13,7% în perioada august-octombrie 2022, când a atins cel mai înalt nivel de când urmărește CNR acest indicator, apoi a scăzut până în mai 2023 cu 31,3% și de atunci până în august a crescut iar cu 2,6%. Iar indicele CNG a atins un nivel record în septembrie 2022, apoi a scăzut constant până în iulie 2023, dar încă este mare față de 2020 sau 2021.

Costurile de întreținere/reparații+anvelope+AdBlue pentru un camion diesel au crescut cu 4,2% față de august 2022, astfel: cele de întreținere și reparații cu 4,2%, anvelopele cu 2,2%, în timp ce AdBlue s-a ieftinit cu 4,2%, după ce a atins valori record în 2022. Iar pentru un camion pe CNG au crescut cu 6,1% față de august 2022 (desigur, aici nu există AdBlue). Taxele de drum au fost cu 4,8% mai mari decât în august 2022, costurile cu șoferii (salarii și taxe) cu 7,1% în cazul transportului pe distanțe lungi și cu 7% în cazul celui regional, costurile de deplasare cu 6%, cele de deținere a materialului rulant, inclusiv asigurările, cu 4,2% pentru ansamblurile articulate care fac transport pe distanțe lungi și regional și cu 3,8% pentru șasiuri, iar costurile administrative cu 6,1% în cazul ansamblurilor articulate care fac transport pe distanțe lungi și cu 7,1% pentru cele care fac transport regional și pentru șasiuri, deoarece costurile cu personalul TESA au crescut cu 7%, cele cu locația cu 6,5% și cele pentru servicii cu 3,4%.

Articole similare

Ad