Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU prezintă problemele de frontieră și soluțiile la forumul statelor turcești

Având în vedere că schimbarea rutelor comerciale crește presiunea asupra coridoarelor care traversează Asia Centrală și Caucazul, în cadrul unui forum recent cu sectorul public și privat au fost prezentate provocările și soluțiile.

Coridorul Mijlociu – care leagă China și Asia Centrală, prin Marea Caspică, de Caucaz, Turcia și Europa – se confruntă cu o creștere rapidă a schimburilor comerciale, deoarece volumele de marfă s-au mutat de pe alte coridoare. În 2022, Coridorul Mijlociu a înregistrat o creștere record a volumelor de tranzit, crescând de aproape trei ori față de 2021.

Creșterea volumelor comerciale pune presiune asupra frontierelor deja congestionate, încetinind în mod semnificativ operațiunile de transport transfrontalier.

Delegatul general al IRU, Delegația permanentă pentru Orientul Mijlociu și regiune, Erman Ereke, a prezentat măsurile de eficientizare a trecerilor de frontieră în cadrul Forumului de transport multimodal și logistică al Organizației Statelor Turce: „Frontierele nu sunt pregătite pentru volume atât de mari. În timpul vizitelor noastre la frontierele din regiune, am văzut la fața locului toate provocările despre care companiile de transport și șoferii ne povestesc în fiecare zi: capacitate insuficientă, lipsa unui control comun, controale vamale repetitive și inutile, iar lista poate continua. Acestea duc la pierderi de timp, costuri suplimentare și condiții de lucru teribile pentru șoferii care sunt blocați la granițe timp de mai multe zile. Dispunem de soluții testate, cum ar fi sistemul TIR. Trebuie să le folosim pentru a îmbunătăți situația la frontiere. Transmiterea de informații prealabile privind mărfurile cu ajutorul TIR-EPD și utilizarea benzilor verzi TIR fac o mare diferență la frontiere”.

Erman Ereke a subliniat, de asemenea, beneficiile digitalizării TIR: „Având în vedere creșterea record a volumelor de tranzit de-a lungul coridorului median, devine din ce în ce mai urgentă digitalizarea tranzitului internațional pentru a îmbunătăți și mai mult eficiența și securitatea comerțului și a trecerilor de frontieră. Colaborăm cu CEE-ONU pentru a accelera punerea în aplicare a eTIR în regiune. În plus, eTIR ar trebui să fie însoțit de e-CMR, e-Viza și e-Permise, toate acestea oferind beneficii semnificative și capacitatea de a spori fluxul de mărfuri sigur și transparent.”

Lipsa sistemelor electronice de formare a cozilor de camioane și a zonelor de parcare sigure și securizate din regiune sunt alte probleme comune care trebuie să le abordate chiar acum. De asemenea, este foarte important să fie amintit faptul că investițiile la frontieră trebuie să fie realizate în comun cu țările vecine, ambele părți lucrând în coordonare.

Forumul de transport multimodal și logistică, organizat de Organizația Statelor Turce în colaborare cu TRACECA și cu importante companii de transport și logistică, a reunit 300 de participanți la Istanbul, în Türkiye.

sursa foto: IRU

Articole similare

Ad